Актьорите изместват известните спортисти в рекламата

Актьорите изместват известните спортисти в рекламата

Преди десетилетия най-големите холивудски звезди на времето като Арнолд Шварценегер се появяваха само в реклами в Япония и Европа. Не и в САЩ. 

Сега, дълъг списък от актьори се появяват в телевизионните кампании на глобалните марки. Сред тях са Мила Кунис, Самюел Джаксън, Роб Лоу, Дженифър Гарнър, Уил Фарел, Джеймс Франко, Морган Фрийман, Мат Деймън, Едуард Бърнс и Джон Красински. 

Кампаниите с тях вървят в телевизионния ефир на САЩ, в печатната и дигиталната реклама. Актьорите са най-търсените звезди в рекламата. Те вече са много по-търсени от рекламодателите от големите спортисти.

Това посочва в свой материал Adweek.  Темата коментира Боб Уилямс. Той е изпълнителен директор на Burns Entertainment - компания, която представлява корпоративните спонсори, търсещи да назначат звезда да ги популяризира с присъствието си. Уилямс казва, че преди 10 години 75% от приходите на фирмата му били събирани от рекламни сделки с известни спортисти. 25% идвали от кампании, в които участват актьори, водещи. Сега съотношението се променило и е точно обратното - 75% идват от реклама с участието на филмови звезди. 25% - от спортистите. 

С коментар се включва и Дейвид Ривърс - мениджър маркетингови комуникации на американския автомобилен концерн Lincoln, който тази година нае Матю Макконъхи да го рекламира. Ривърс казва, че от компанията обмисляли дали да не изберат спортист за следващата й кампания - Buick например нае Шакил О"Нийл и Пейтън Манинг. Агенцията на Lincoln Hudson Rouge обаче препоръчва Макконъхи. И, както много други актьори и музиканти, присъствието му в рекламата се увенчава с успех. Носителят на "Оскар" има много почитатели в социалните медии - 1,7 млн. в Twitter. Видеото с него бързо започва да бъде споделяно "вирусно". Джим Кери направи пародия, която също бе споделяна многократно. 

Вижте още: Матю Макконъхи в кампания на Lincoln (видео); Джим Кери пародира рекламата на Lincoln с Матю Макконъхи (видео)

Макконъхи има и друго силно рекламно участие - съвместно със Скарлет Йохансон за Dolce & Gabbana. Рекламата се казва "Street of Dreams" и е режисирана от Мартин Скорсезе. Йохансон пък рекламира модел на Chevrolet в рамките на продуктово позициониране, свързано с "Капитан Америка". 

Дали наистина показването на холивудски звезди и музиканти в рекламата е по-печелившо от това на атлети? Явно, след като Холивид доминира. 

Може би доверието на рекламодателите от Щатите в големите спортни звезди се е изгубило в последното десетилетие, смята Уилямс. Свидетелство за това са по-малкото рекламни сделки с някогашните много скъпи за маркетинга звезди от националната баскетболна лига на Америка NBA. Имиджът на баскетболния спорт вече не е същият, излъскан до блясък след поредица скандали. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Никола Саркози влезе в затвора
Представители на банки: Поколението Z напуска сектора в търсене на предприемачески възможности
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Санае Такаичи: Новото лице на властта в Япония
Новата икономика: AI трябва да бъде благодат за развиващите се пазари, но някои инвеститори не са убедени
Васил Терзиев предлага актуализация на столичния бюджет
Борсовият индекс SOFIX стана на 25 години. Кои бяха първите компании в него?
Самолет кацна аварийно в САЩ, след като мистериозен обект счупи предното му стъкло