Техеран показва световни шедьоври вместо реклами по улиците

Техеран показва световни шедьоври вместо реклами по улиците

„Викът” на Едвард Мунк, „Човешкият син” на Рене Магрит, Вавилонската кула на Питер Брьогел, платна на Рембранд, заснети от френския фотограф Анри Картие-Бресон, могат да видят тези дни жителите на Техеран върху рекламните пана и билбордове из целия град.

За пръв път кметството на Техеран реши да спре за 10 дни рекламните кампании, които иначе са важен източник на приходи от 1500-те пана, за да промотира върху тях изкуството и да окуражи жителите на  града да влизат по-често в музеите.

Кампанията, наречена „Галерия, голяма колкото един град”, включва и произведения на ирански артисти.

"500 снимки на персийски килими и на ирански исторически паметници, заедно с произведения на калиграфията са изложени от 5 до 15 май в Техеран”, пояснява директорът на Организацията за разкрасяване на Техеран Джамал Камиаб. Жалко е, че посетителите в музеите са по-малко от персонала в тях, коментира той и добавя, че с тази кампания се надява да привлече отново хората към изкуството.

Новата инициатива на кметството на Техеран предизвика скептични реакции в социалните мрежи и съмнения какви са намеренията на кмета Мохамад Багер Галибав.

Жаждата за власт на този бивш член на революционната гвардия е позната в Иран. Той беше кандидат за президент през 2009 и 2013 г., но без успех. Това е причината някои от потребителите в социалните мрежи да заподозрат, че новата инициатива цели да привлече средната класа и е стъпка към следващите президентските избори през 2016 г.

Повече са обаче одобрителните коментари за изложбата на открито, в които хората поздравяват кмета, че е предпочел „истинското изкуство” пред рекламните приходи.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ