„Хей, ти! Искам да ти покажа уважението, което заслужаваш!”

Как бихте реагирали, ако отивате на работа рано сутрин, преминавате покрай строителен обект на улицата по пътя към офиса, и внезапно група строителни работници започне да крещи на вас, ако сте жена, или на жените наоколо, призиви за равенство между половете?

Такава постановка създаде Snickers в Австралия. Брандът организира забавен рекламен експеримент, който засне на видео. В него група работници с грубоват вид, застанали на строежа на голяма сграда, внезапно започват да крещят на преминаващите на улицата край тях жени думи на уважение към нежния пол. Сред някои от култовите фрази, които успяват да извикат, се включват „Хей, ти! Искам да ти покажа уважението, което заслужаваш!”, „Мястото на жената е където си избере!”. Може би най-успешният бисер, извикан от един от тях, гласи: „Искаш ли да ти кажа какво искам да видя? Общество, в което превръщането на жените в сексуален обект проправя път за неутрална интеракция между половете, свободна от предразсъдъци и очаквания!”. Впечатляващо би било да го чуем от мъж, работещ на строителен обект, нали? Обикновено подвикванията са от съвсем друг характер. 

Клипът забавлява и, по думите на изпълнителния директор на Snickers Брад Кол, е имало „много малко нервни моменти”, докато от компанията са филмирали реакциите на жените към това, което им крещят строителните работници.

Въпреки това кампанията си спечели и критики. Тя се провежда под познатия слоган на Snickers „Не си ти, когато си гладен”, с което всъщност утвърждава стереотипа за строителите, че когато са себе си (и са нахранени) те са крайно нетолерантни към жените и ги считат най-вече за слабия пол, който трябва да се командва или завоюва като плячка.

Ето и видеото.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ