Авиокомпания позволява на жените да не сядат до мъже. Ето как реагират пътниците

Авиокомпания позволява на жените да не сядат до мъже. Ето как реагират пътниците

Най-голямата индийска нискотарифна авиокомпания IndiGo изпробва функция за резервация, която позволява на жените да не резервират място до мъже по време на полети. Функцията, която е първата по рода си за авиокомпания, работи, като показва на жените пътници розово място на страницата за избор на място, ако то ще бъде заето от пътник от женски пол, заяви представител на компанията пред CNBC.

Пътниците мъже обаче няма да виждат тази информация, заяви компанията.

Според Indigo пътниците на IndiGo трябва да идентифицират пола си при закупуването на билети, което позволява на авиокомпанията да контролира достъпа до тези данни.

Превозвачът започна да въвежда услугата пилотно през май и тя е достъпна за всички полети, съобщиха от компанията. Въпреки това уебсайтът и мобилното приложение на IndiGo не показаха функцията, когато CNBC направи проверка.

За новата функция са получени "положителни индивидуални реакции" в социалните медии, заяви миналата седмица главният изпълнителен директор на IndiGo в предаването "Street Signs Asia" на CNBC.

"Технологиите вече позволяват някои неща, които не са били възможни в миналото. Ние въведохме [инициативата] като тест... Тя се възприе много добре от нашите клиенти, а също така и в международен план", заяви главният изпълнителен директор Питер Елберс.

Защо жените не искат да сядат до мъже?

Представител на IndiGo заяви пред CNBC Travel, че новата функция има за цел да направи полетите "по-удобни за нашите пътнички".

Много потребители на социалните медийни платформи X и Reddit похвалиха инициативата на IndiGo, като някои от тях коментираха, че това е "толкова добра новина", след като са имали лош опит, когато са пътували сами, и се "радват, че е налична", позовавайки се на лични преживявания, когато са били докосвани по време на полети.

Други се оплакват, че мъжете пътници понякога седят с широко разтворени крака, което кара съседките им да се чувстват неудобно.

В някои коментари обаче функцията за резервиране се нарича дискриминационна и сексистка. Някои от тях също така попитаха как авиокомпанията ще се справи със случаите на мъже, които се представят за жени.

Представител на IndiGo заяви, че функцията за резервация се основава на пазарно проучване и е в съответствие "с нашия етос #GirlPower".

През 2019 г. 39-годишен мъж, индийски гражданин и постоянно пребиваващ в Сингапур, е осъден на четири месеца затвор за това, че по време на полет от Кочин до Сингапур е тормозил и докосвал по неподходящ начин 22-годишна стюардеса. Стюардесата свидетелства, че пътникът миришел на алкохол и се качил на борда на самолета с разкопчани панталони, съобщават сингапурските медии.

През 2023 г. IndiGo става първата индийска авиокомпания, която превозва 100 милиона пътници за една календарна година.

Най-многолюдната страна в света прави значителни стъпки за раздвижване на туристическия си сектор. Според доклад от октомври на Booking.com и McKinsey до 2030 г. индийските пътници ще предприемат 5 млрд. пътувания за отдих, като 99% от тях се очаква да бъдат вътрешни, припомня CNBC.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ