Британски регулатор блокира придобиването на Activision от Microsoft за близо 69 млрд. долара

Британски регулатор блокира придобиването на Activision от Microsoft за близо 69 млрд. долара

Службата по конкуренция и пазара на Обединеното кралство (CMA) реши да блокира придобиването на издателя на видеоигри Activision Blizzard от Microsoft за близо 69 млрд. долара, предаде Би Би Си.

Това е сериозен удар за американския технологичен гигант, който положи огромни усилия, за да убеди властите, че сделката ще бъде от полза за конкуренцията.

Microsoft заяви, че смята да обжалва решението. Акциите на Activision Blizzard се сринаха с 10% в предборсовата търговия. 

Британският регулатор обясни, че се противопоставя на сделката, тъй като тя поражда опасения за конкуренцията на зараждащия се гейминг пазар в облака.

Microsoft може да направи игрите на Activision ексклузивни за своята платформа за облачни игри, Xbox Game Pass, ограничавайки достъпа на други ключови играчи в пространството, каза CMA.

„Позволяването на Microsoft да заеме толкова силна позиция на гейминг пазар в облака, точно когато той започва да расте бързо, би рискувало да подкопае иновациите, които са от решаващо значение за развитието на тези способности“, каза CMA в прессъобщение в сряда.

Microsoft предложи отстъпки на CMA в опит да отговори на опасенията на регулатора, включително 10-годишни сделки с конкурентни платформи за достъп до определени игри. Регулаторът обаче отхвърли предложенията.

„Като се има предвид, че предложението се прилага само за определен набор от игри на Activision, които могат да се предават само в определен набор от облачни услуги за игри, при условие че са закупени в определен набор от онлайн магазини, съществуват значителни рискове от несъгласие и конфликт между Microsoft и доставчици на услуги за облачни игри, особено за период от десет години на бързо променящ се пазар“, каза CMA.

Президентът на Microsoft Брад Смит каза в изявление, че остава „напълно ангажиран с това придобиване и ще обжалва решението“.

„Решението на CMA отхвърля прагматичния път за справяне с проблемите на конкуренцията и обезсърчава технологичните иновации и инвестиции в Обединеното кралство“, каза Смит в сряда.

„Вече сме подписали договори, за да направим популярните игри на Activision Blizzard достъпни на още 150 милиона устройства и оставаме ангажирани да подсилим тези споразумения чрез регулаторни мерки. Особено сме разочаровани, че след дълги обсъждания това решение изглежда отразява погрешно разбиране на този пазар и начина, по който съответната облачна технология действително работи“, добави той.

Боби Котик, главен изпълнителен директор на Activision Blizzard, каза на служителите в писмо в сряда, че две компании „вече са започнали да обжалват пред Апелативния трибунал за конкуренцията на Обединеното кралство“.

Microsoft обяви намерението си да придобие Activision Blizzard през януари 2022 г. за 68,7 милиарда долара, в една от най-големите сделки в индустрията за видеоигри до момента.

Ръководителите на базирания в Редмънд, Вашингтон технологичен гигант вярват, че придобиването ще засили позицията му в гейминг сектора, като добави доходоносни франчайзи като Call of Duty и Candy Crush Saga към неговата абонаментна услуга GamePass.

Някои от конкурентите на Microsoft обаче оспориха сделката, загрижени, че може да даде прекомерно преимущество на компанията на пазара на игри на стойност 200 милиарда долара. Особено притеснителна беше перспективата, че Microsoft може да спре достъпа на определени платформи до популярния франчайз Call of Duty на Activision .

Sony, по-специално, изрази загриженост относно покупката на Activision от Microsoft. Японският гейминг гигант се опасява, че Microsoft може да направи Call of Duty ексклузивен за своите Xbox конзоли в дългосрочен план.

Microsoft се опита да разсее тези опасения, като предложи на Sony, Nintendo, Nvidia и други фирми 10-годишни споразумения, гарантиращи, че Call of Duty ще бъде на техните платформи за игри.

Microsoft твърди, че не би било финансово изгодно да задържи Call of Duty далеч от PlayStation, Nintendo и други съперници предвид доходите от лицензиране, които генерира от поддържането на поредицата на техните платформи.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ