Alphabet и Nvidia също изразиха опасения за придобиването на Activision от Microsoft

Alphabet и Nvidia също изразиха опасения за придобиването на Activision от Microsoft

Alphabet и Nvidia също изразиха опасения за придобиването на Activision от Microsoft

Американските технологични гиганти Alphabet и Nvidia са изразили загриженост пред Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) относно придобиването на Activision Blizzard от Microsoft, усложнявайки допълнително сделката за 69 млрд. долара, предаде Блумбърг, позовавайки се на запознати източници.

Двете компании се присъединиха към Sony Group в изтъкването на опасения относно сделката, която FTC опитва да блокира. Комисията твърди, че сделката ще попречи на конкуренцията в индустрията на видеоигрите и е насрочила вътрешен процес за август. Всяка компания може да бъде призована да свидетелства като част от процеса на FTC.

Google и Nvidia са предоставили информация, която подкрепя ключова част от позицията на FTC, а именно, че Microsoft може да получи несправедливо предимство на пазара за облачни услуги, абонаменти и мобилни игри, твърдят източниците. В бележките си към Федералната търговска комисия, Nvidia е подчертала необходимостта от равен и отворен достъп до игрови заглавия, но не се е противопоставила директно на придобиването, казва един от източниците.

Microsoft за първи път обяви сделката с Activision преди почти година, опитвайки се да добави хитови игри като Call of Duty и World of Warcraft към бизнес, който вече включва конзолата Xbox, франчайза Halo и Minecraft. Но регулаторите се опасяват, че Microsoft може да затрудни конкурентните платформи да получат неограничен достъп до най-популярните заглавия на Activision.

Акциите на Activision паднаха до най-ниските си нива, след като Блумбърг съобщи новината.

Nvidia и Google са водещи играчи в индустрията. Nvidia е лидер на пазара за графични карти и управлява стрийминг услуга, наречена GeForce Now. Google се конкурира с Microsoft в услугите за облачни изчисления и предложи неуспешна услуга за игри, наречена Stadia, която приключва операции този месец.

Мобилната операционна система Android на Google също е централна за начина, по който милиони хора играят видео игри. Sony, чиято PlayStation конзола се конкурира с Xbox на Microsoft, по-рано заяви, че вижда сделката с Activision като антиконкурентна.

Обратната връзка добавя сила към аргумента, че Microsoft може да свърже по-ексклузивно съдържание със своята услуга Xbox Game Pass, която вече е водеща на пазара за абонаменти за игри. В своя защита Microsoft каза, че регулаторите придават твърде голяма тежест на опасенията, повдигнати от Sony. В допълнение към публичното заклеймяване на трансакцията, Sony заяви в документи до бразилските и британските регулатори, че сделката ще навреди на конкуренцията и ще даде на Microsoft непреодолимо предимство в зараждащата се индустрия за облачни игри.

В собствените си документи Microsoft заяви, че опасенията на Sony са „самоцелни“ и надценяват каталога на Activision. Софтуерният гигант също се опита да направи отстъпки. Той предложи на Sony 10-годишна сделка, която ще даде на конзолата PlayStation достъп до Call of Duty на Activision. Човек, запознат с тези дискусии, каза, че офертата включва и правото за предоставяне на игрите в абонаментните услуги на Sony.

„Политико“ съобщи през ноември, преди делото на FTC, че Google има опасения относно сделката с Activision.

Междувременно Nvidia пусна на пазара своята услуга GeForce Now през 2020 г., осигурявайки достъп до хардуер за игри от висок клас през интернет. Компанията позволява на абонатите да играят игри, които вече притежават, стриймвани от нейните сървъри.

Миналия август Nvidia каза, че има 20 милиона абонати. Съвсем наскоро компанията заяви, че е в състояние да поддържа повече от 1400 заглавия, което позволява на потребителите да използват основни устройства като Chromebook и преносими компютри, за да играят най-взискателните игри.

Но Xbox Game Pass на Microsoft, който включва облачни игри в своя пакет Ultimate, остава водещата услуга - с повече от 25 милиона абонати. Отчасти това е така, защото десетките студия за игри на Microsoft предоставят директен канал за съдържание. Очаква се Activision да направи абонаментната услуга още по-завладяваща.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ