Новите правила "Made In America" може да забавят производството на зарядни устройства за електромобили

Новите правила Made In America може да забавят производството на зарядни устройства за електромобили

Новите правила "Made In America" може да забавят производството на зарядни устройства за електромобили

Производителите и операторите на зарядни устройства за електрически превозни средства в Съединените щати се подготвят за забавяне на производството и внедряването, докато се борят да изпълнят условията по "Произведено в Америка" - федералната програма на стойност 7,5 милиарда долара, предназначена да ускори индустрията, предава Ройтерс

Дългоочакваните правила, изложени от Белия дом миналия месец, са част от усилията на президента Джо Байдън да изгради щадяща електричеството магистрална система до 2030 г., справяйки се с изменението на климата и създавайки местни работни места.

Изискванията за незабавно започване на сглобяването на зарядните устройства в заводите в САЩ и за използване на произведени в САЩ корпуси от желязо или стомана са хванали неподготвени мнозина в индустрията за зареждане на електрически превозни средства, според ръководители на компании и експерти от индустрията.

Най-големите производители и мрежови оператори на станции за зареждане на електрически превозни средства включват Tesla, ChargePoint Holdings, EVgo и Electrify America.

Компании и някои държавни служители, които ще управляват федералните фондове, предупреждават, че страната в момента няма вътрешен производствен капацитет - особено за високоскоростни зарядни устройства - и че стриктното прилагане ще забави внедряването, ще увеличи разходите и вероятно ще навреди на индустрията, която Байдън се стреми да подхрани.

"Всички се надяваха, че ще има освобождаване от Buy America и Made in America", каза Аатиш Пател, съосновател на XCharge North America, която внася зарядни устройства от производствения си завод в Пекин. 

Изискването за осигуряване на 55% от цената на компонентите от Съединените щати беше отложено до средата на 2024 г., но ръководителите очакваха отлагане и на други условия.

"Обикновено са необходими 12-18 месеца, за да се премести производството от друга държава. XCharge, един от най-големите продавачи на EV бързи зарядни устройства в Европейския съюз, ускорява създаването на съоръжение в САЩ, за да се съобрази с правилата, което може да увеличи разходите с около 25-30%", добавя Пател. 

Около две трети от финансирането на федералния план ще отиде в Щатите, докато градове, окръзи и местни племена могат да се състезават за останалото.

В Аризона щатския департамент по транспорта ръководи усилията за изграждане на станции за зареждане и очаква 76,5 милиона долара федерални средства за зареждане през следващите пет години. 

"Buy America" вероятно ще бъде друго ограничение по отношение на това колко бързо можем да пуснем станциите. Всички ще се стремят да инсталират нови станции за зареждане наведнъж, така че това ще окаже голям натиск върху производството на зарядни устройства", обясни Тор Андерсън, ръководител на проекти в щатския департамент по транспорта на Аризона пред Ройтерс. 

Но федералното правителство заяви, че очаква да има достатъчно зарядни устройства, за да отговори на "ограниченото" първоначално търсене, дори когато програмата се разраства.

Бързите зарядни устройства могат да добавят стотици мили пробег за час или по-малко. Това се сравнява с около пет часа, необходими на по-евтините зарядни устройства от ниво 2 за зареждане на автомобил. Има около 30 000 машини за бързо зареждане в цялата страна, от които около 60% са произведени и управлявани от водещия производител на електромобили в индустрията, Tesla. Особено мощните модели зарядни могат да струват повече от 100 000 долара. Tesla ги произвежда във фабриката си в Бъфало, Ню Йорк, отговаряйки на изискванията за окончателно сглобяване. Залозите са по-високи за други компании, които тепърва ще създават своето производство в САЩ и зависят от федералната програма за голяма част от приходите си. 

EVgo, мрежов оператор за зареждане с повече от 850 места за бързо зареждане, каза, че има процес за индивидуално искане за отлагане на правилата "Made in America", но не е сигурно дали правителството ще позволи това. 

Южнокорейският производител на зарядни устройства SK Signet планира да отвори фабрика в Тексас, за да произвежда до 10 000 бързи зарядни устройства с постоянен ток годишно до 2026 г.

Акциите на EVgo скочиха с близо 10% на 15 февруари, когато правителството на САЩ обяви новите правила за зарядните устройства. Оттогава те са загубили около една четвърт от стойността си. Конкурентите ChargePoint, Wallbox, Blink Charging Co и Tritium са поевтинели с около 30% през същия период в сравнение със спад от близо 5% в S&P 500. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ