Южна Корея нареди инспекция на системите за въздушен контрол след най-смъртоносна катастрофа в историята на страната

 Южна Корея нареди инспекция на системите за въздушен контрол след най-смъртоносна катастрофа в историята на страната

Изпълняващият длъжността президент на Южна Корея Чой Санг-мок нареди в понеделник спешна проверка на безопасността на цялата националната система за въздушен контрол, докато разследващите работят за идентифицирането на жертвите и търсят причините за най-смъртоносна самолетна катастрофа в историята на страната, пише Ройтерс.

Всичките 175 пътници и четирима от шестимата членове на екипажа на самолет на Jeju Air загинаха, след като Boeing 737-800 се приземи по корем и се блъсна в стената на международно летище в град Муан. Двама членове на екипажа оцеляха.

Основният приоритет засега е идентифицирането на жертвите, подкрепата на техните семейства и лечението на двамата оцелели, каза Чой на среща за управление на бедствия в Сеул.

„Дори преди да излязат окончателните резултати, молим служителите да провеждат прозрачно процеса на разследване на произшествието и незабавно да информират опечалените семейства“, каза той.

„От транспортното министерство се изисква да извърши спешна проверка на безопасността на цялата въздушна система за контрол, за да се предотврати повторение на аварии“, добави Чой.

Министерството на транспорта посочи, че властите обмислят дали да проведат специална проверка на всички 101 самолета Boeing 737-800, експлоатирани от южнокорейски авиолинии.

Разследващите проучват ударите с птици и метеорологичните условия като възможни фактори за катастрофата, казаха служители на пожарната.

Експертите твърдят, че остават много въпроси, включително защо самолетът, задвижван от два двигателя CFM 56-7B26, изглежда се е движил толкова бързо и защо колесникът му изглежда не се е спуснал, когато се е плъзнал по пистата и се е ударил в стена.

В понеделник служители на транспортното министерство казаха, че докато пилотите са извършвали планиран подход, те са казали на контрола на въздушното движение, че самолетът е претърпял удар с птица, малко след като контролната кула ги предупредила, че в близост са забелязани птици.

След това пилотите са издали предупреждение за опасност и сигнализирали за намерението си да се откажат от кацането си и да заобиколят и да опитат отново. Малко след това самолетът се е спуснал на пистата в коремно кацане, плъзгайки се в конструкция в края на пистата.

Длъжностни лица проучват каква е ролята на локализиращата антена, разположена в края на пистата, за да помогне при кацането.

„Обикновено на летище с писта в края вие нямате стена“, каза Кристиан Бекерт, експерт по безопасност на полетите и пилот на Lufthansa, базиран в Мюнхен. „Може би имате проектирана система за задържане на материал, която позволява на самолета да потъне малко в земята и да го спре.“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 2 януари. Имен ден празнуват Горан, Силвия, Силва, Силвестър
Микропенсиониране: Какво се крие зад новия HR феномен и приложим ли е той за вас?
Европа е изправена пред „продължаващ упадък“, ако не внесе ред у дома, предупреждават икономисти
Факторите, които отличават най-добрите екипи от останалите
Цитат на деня
Байдън: Заподозреният за атаката в Ню Орлиънс е бил вдъхновен от „Ислямска държава“
"Станете рано, работете до късно и открийте нефт" - мъдри мисли за парите и мястото им в живота
Как да изградите марка, която успешно се свързва с потребителите