Британец изхвърли биткойн богатство за 4 млн. паунда

"Търси се: Хард диск, изхвърлен на сметището в Нюпорт, с биткойни на стойност 4 милиона паунда." Това е заглавието на любопитна история на британския вестник "Гардиън", която беше отразена по цял свят.
Тя разказва за "най-нещастния мъж на земята“, наричан още "най-големия карък“ - британецът Джеймс Хоуълс, който изхвърлил погрешка дигитален портфейл с виртуална валута - 7500 биткойна, генерирани чрез програма в лаптопа му в началото на 2009 г.
Каква е историята?
"Нещастният" Хоулс разказва, че изхвърлил хард диска на стария си лаптоп Dell някъде между 20 юни и 10 август тази година в кошчето си за боклук вкъщи, чието съдържание после било изсипано в градски контейнер, а след това и на сметището край Нюпорт в Уелс. На хард диска имало записани биткойни, генерирани от негова компютърна програма преди четири години, когато виртуалната валута била известна само сред тесни специалисти.
Хоулс е програмист. В момента, когато изхвърлил хард диска, биткойните в него стрували около половин милион паунда, но оттогава цената на кибервалутата се покачи, надхвърляйки 1000 долара за биткойн. Изгубеният хард диск съдържа криптографския ключ, нужен да се получи достъп до биткойн богатството. Без този ключ парите са изгубени завинаги. А Хоуълс не си е направил бекъп.
Британецът изхвърлил устройството през лятото при разчистване на чекмедже с лични вещи в дома си. Миналия петък обаче изведнъж се сетил, че в него е държал дигитален портфейл с голямата сума, която нараснала след като закупил почти без пари биткойни в началото на 2009 г. Той направил запасите си чрез програма на стария си лаптоп преди четири години. Днес, за да се направи същото, е необходима колосална компютърна мощност. Спрял работата на програмата си за биткойни през 2009 г. когато приятелката му се оплакала, че лаптопът много загрява и е шумен, докато в него се решават сложни математически задачи, нужни, за да се създават нови биткойни.
През 2010 г. старият Dell се счупил, след като върху него била разлята лимонада. Повечето му части били изхвърлени или продадени, освен харда, който бил оставен на съхранение в чекмедже до лятото на тази година, когато бил хвърлен в коша.
Хоуелс вече е бил на сметището, което е с размера на малко футболно игрище. Човек от службата по градска чистота в Нюпорт му помогнал и го развел, но му обяснил, че боклукът от разгара на горещите месеци е заровен "някъде там, на метър-метър и двайсет дълбочина". По изчисления на програмиста е нужен екип от 15 души, които здраво да се заловят с копаене, облечени в специални защитни костюмит. За него е невъзможно да финансира начинанието. Говорител на градския съвет на Нюпорт заяви, че всички златотърсачи са добре дошли на сметището в града, но "очевидно, ако това лесно можеше да се намери, ние бихме го върнали“.
И все пак, Хоуълс не е толкова нещастен. Той казва, че се е сдобил с друго, много по-ценно ботаство от 2009 г. насам, когато създал биткойн валутата на стария си компютър – двете му деца.
|
|
Централната банка на Китай разширява квотите за внос на злато поради рязко покачване на търсенето
Финанси |Времето: Облачно, с превалявания
България |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Какво наистина мислят вашите клиенти?
Маркетинг |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Цитат на деня
Цитат на деня |Какво наистина мислят вашите клиенти?
Маркетинг |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |На днешната дата, 15 април. Рождениците днес
На днешната дата |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14-и до 20-и април
Хороскоп |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.