Ричард Брансън: Направете бизнеса си специален. След това вдигнете шум около него

Ричард Брансън: Направете бизнеса си специален. След това вдигнете шум около него

Въпрос: Как да подобря продажбите си? Продавам застраховки живот и искам да създам компания от нищото.

Майна Гачанджах, Кения

Отговор: Ключът към подобряване на продажбите е да се уверите, че бизнесът ви и продуктът ви се отличават от останалите на пазара. Винаги сме се опитвали да бъдем сигурни, че продуктите на „Върджин” са иновативни, предлагат нещо много стойностно и ги представяме по един страхотен начин. Когато сте направили всичко това, трябва да бъдете сигурни, че хората са чули за вашия бизнес: Прекалено

много страхотни бизнеси си остават „добре пазена” тайна за прекалено дълго време и никога не получават вниманието, което им е необходимо, за да се развият и преуспеят.

Уверете се, че рекламата ви, пиарът и целият ви маркетинг са директни и достоверни. Те също трябва да имат свой характер. От първите дни на „Върджин” винаги сме се опитвали да изненадваме, забавляваме и понякога дори да шокираме хората с нашата реклама. Една от причините е, че разполагахме с по-ниски маркетингови бюджети от тези на нашите конкуренти. Другата бе, че винаги се чувствахме като новодошли – в неизгодната позиция. В музиката този подход се прилага по-лесно, отколкото в други сектори на бизнеса, тъй като представяхме страхотни групи и тези групи бяха готoви да рискуват с похвати, които другите не бяха използвали.

За прохождащия ни авиобизнес – тотално нова сфера за „Върджин” и такава, в която хората искаха да знаят, че ние ще оцелеем, а те могат да ни се доверят и да бъдат в безопасност – този подход криеше големи рискове. Но въпреки това, трябваше да постигнем възможно най-много, така че се превърнахме в новина с трикове и интересни истории. Направихме забавна реклама, за която бяхме сигурни, че ще привлече вниманието. И нещата проработиха. Мигновено

създадохме характер на нашата авиокомпания, характер, който беше дързък и непочтителен. И след това използвахме тези качества за много други от нашите бизнеси.

Разбира се, дързост и веселие, не са подходящи за всяка индустрия. Използвахме много различен подход при първоначалната реклама на нашите финансови услуги. Посланията бяха запомнени, защото бяха изключително директни. Те бяха изключително откровени. За да спечелим доверието на хората, наблегнахме на прозрачност и откритост. И предложихме страхотни продукти като „Една сметка” – разплащания и ипотека обединени в една банкова сметка – за да сме сигурни, че бързо ще генерираме продажби и ще привлечем клиенти.

© Всички права запазени, Richard Branson, New York Times Syndicate, 2010

Четете уроците на Ричард Брансън в списание "Мениджър".

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ