Как да се справим с лошите маниери в офиса?
Демонстрирането на лоши маниери може да подрони вашата репутация или бизнес. Но в случаите, когато продавач или клиент е груб, невъзпитан или неучтив, трябва да решите как ще продължат вашите взаимоотношения. В крайна сметка, решението за прекратяването на отношенията с груб човек може да ви спести много главоболия.
Кога лошите обноски могат да влошат работната среда? Ситуацията би била различна, ако бяхте служител и не упражнявахте контрол върху тези, с които компанията прави бизнес или за това какви хора да наемате. Ето някои предложения за това кога клиенти, продавачи или сътрудници са груби, а вие трябва някакси да се справите с тях:
1. Останете обективни. Ако сте резки или правите обидни коментари това може да ви донесе кратко задоволство, но професионализмът винаги печели накрая.
2. Помолете за помощ, ако е необходимо. Независимо с кого имате проблем, добре е да се обърнете към вашия мениджър. Той може да предложи далновидни решения и дори да предприеме необходима крачка към промяна. За предпочитане е намирането на решение, отколкото прекратяване на взаимоотношенията без да са направени опити за спасяването им. Но ако в крайна сметка крайните мерки са необходими, те трябва да бъдат взети.
3.Проявете съчувствие. Това може да се окаже трудно, особено, когато грубият човек отправя лични нападки. Както и да е, ако хората са неучтиви без видима причина, възможно е те да са нещастни заради нещо в личния си живот. Ключът е да запомните, че това е техен, а не ваш проблем. Вършейки работата си и помагайки на такива хора, психически сте освободени да отхвърлите всяко нещо, което те се опитват да ви прехвърлят, защото знаете, че се отнасяте добронамерено към тях.
Бонус: Не само това, че сте единственият за деня, който се държи добре с този човек, но е възможно светлият лъч, който сте внесли в неговия живот, да смекчи закоравялото му сърце.
Не съществува универсален отговор, но ако наблюдавате някой, който демонстрира лоши маниери, това може да се обърне срещу вас. Ако забележите, че има реална възможност да избегнете бизнес с такъв човек, го направете. Ако това е невъзможно, останете обективни и помолете за помощ, ако се налага. Дори може да съчувствате на такива хора.
Идеята е, когато сте обект на лошо отношение, само решавате дали денят ви да бъде обезпокоен или да отвърнете по начин, който е изгоден за вас.
Ето и една стара максима по този повод: човек, който се държи добре с теб, но се държи зле с обслужващ персонал, не е добър човек.
Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.