Доверието е всичко

Работата ни е да покажем човешкото лице на организациите, казва Наталия Димитрова, основател на Acta Verba

Автор:

Борис Вълчинов

Снимки:

Илиян Ружин

Доверието е всичко

Работата ни е да покажем човешкото лице на организациите, казва Наталия Димитрова, основател на Acta Verba

Доверието е всичко
Наталия Димитрова, основател на Acta Verba
quotes

Кои са основните фактори в областта на PR-a днес, които всяка компания, желаеща да достигне до повече потребители, трябва да има предвид?

Както и в човешкото общуване, така и за компаниите е важно да си адекватен на ситуацията, да имаш предвид контекста и да се изразяваш ясно, точно и конкретно, и то само тогава, когато наистина имаш какво да споделиш. Във време, в което е все по-трудно да се различи истината от фалшивите новини, става още по-важно комуникацията да е базирана на факти и да е автентична – да отразява духа и ценностите на съответната организация. Този подход е по-ефективен както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. 

Създаването на съдържание, което „предизвиква емоции и остава в паметта“, ли е ключът към достигането до повече потребители?

Ние работим основно с технологични компании. Работата ни е да покажем човешкото лице на организациите и да разкажем историите на различни хора от екипите им по интересен и разбираем начин. Освен да е свързана с разказването на истории, информацията трябва да отговаря на истината. Например, дори една компания да успее да се позиционира като предпочитан работодател, ако човекът, който се присъедини към нея, намери на място токсична култура и липса на доверие сред хората в екипа, едва ли би се задържал там, независимо от заплащането и социалните придобивки. 

Кои са основните предизвикателства, с които се сблъсквате при управлението на събития?

Радвам се, че тази година присъствено се завърнаха две международни конференции, в чиято организация участваме – единствената в Югоизточна Европа конференция за техническа документация Evolution of TC и конференцията за софтуерни разработчици DevReach. Организацията им е свързана с много труд и стрес, но и с много голямо удовлетворение. При организацията на събития винаги сме подготвени и с резервен план. Важно е да се залагат реалистични срокове и да се следят, да има списък с потенциални рискове и периодично да се обсъждат. Особено след пандемията хората имат голямо желание да посещават събития присъствено, а не онлайн. Трябва да успеем да им предложим съдържание и преживяване на място, което заслужава времето и вниманието, които са отделили. Важен елемент е да се направи анализ след събитието и да се уверим, че поставените цели са постигнати. Необходимо е и да се продължи комуникацията след самото събитие – напр. анкета дали участниците са доволни от съдържанието и организацията на конференцията, осигуряване на ранен достъп до нови продукти и услуги на организатора или код за отстъпка за съществуващи такива, покана да се абонират за бюлетин или да дойдат на следващо събитие – различни активности спрямо различните типове събития.

Как една компания може да се позиционира като предпочитан работодател в конкурентния и труден технологичен пазар на труда?

Като първа стъпка винаги правим анализ, за да открием какво отличава компанията, какви са ценностите ù и как да ги комуникираме по един ненатрапчив и автентичен начин. Следва дефиниране на целевите ни аудитории, както и основни канали, през които да ги достигнем. После определяме ключови послания и разработваме детайлен план на дейностите с конкретни срокове и отговорници. Винаги прилагаме прагматичен подход – предприемаме малки стъпки, измерваме ефекта им (например посещения на уебсайта, ръст в броя на кандидатурите, повишаване на ангажираността и последователите в социалните мрежи, анкетираме хора в компанията) и решаваме дали да променим, или да продължим с предварително планираните активности.

Кои са примерите за успешна работа с компании, с които се гордеете?

Гордея се с всичко, което през годините сме правили – някои неща са били по-успешни, други са донесли полезни уроци. Благодарна съм на доверието от страна на някои компании, с които работим от самото начало досега. Основно новите ни клиенти идват след препоръки от хора, с които вече сме работили заедно, и това, че сме тясно специализиране в работа с технологичния сектор, определено е от полза. Ако трябва да спомена конкретни примери, интересен проект бе сливането на две компании, едната от които не се ползваше с име на добър работодател. С времето и внимателно планиран подход успяхме да наложим новия бранд и по-важно – новите ценности, към които организацията се придържаше, и това бе добра основа за растеж на екипа. Предизвикателство беше и откриването на технологичен хъб на голяма компания точно в разгара на пандемията. Благодарение на мащабна многоканална стратегия успяхме да помогнем компанията да наеме 300 човека в предварително заложения срок.

Acta Verba (означава „думи и дела“) предоставя услуги в сферата на PR, Employer Branding, дигитален маркетинг и управление на събития основно за технологични компании. Основана е през 2012 г. от Наталия Димитрова, която придобива опит в големи международни компании като Microsoft, BNP Paribas, Intracom и Telerik (Progress). Сред клиентите на Acta Verba през годините са „Мнемоника“, Equinix, БАСКОМ, Konica Minolta, Microsoft, DHL Enterprise Software Solutions, Milestone Systems, DTC Commerzbank, Amadeus, Paysafe, Ocado Technology, Apple и др.