Business Signature БРОЙ /// Мениджър 12/23
Доверието е всичко
Създаването на вътрешна общност сред служителите е важно за устойчивия бизнес, посочва Мирослава Маркова, директор "Човешки ресурси" на VM Finance Group
Доверието е всичко
Създаването на вътрешна общност сред служителите е важно за устойчивия бизнес, посочва Мирослава Маркова, директор "Човешки ресурси" на VM Finance Group
Кое отличава добрите компании
Добрите компании се грижат за своите служители и ги подкрепят, като същевременно ги предизвикват да растат заедно с тях. В тях мениджърите и екипите се доверяват един на друг и се уважават. Добрите компании се опитват да посрещнат не само финансовите, но и умствените, физическите и емоционалните нужди на хората. Те имат фирмена култура, която се грижи за благополучието им. Създаването на „култура на хората“ е един от най-важните компоненти за изграждането на устойчив бизнес. По-вероятно е служителите да останат свързани с компания, която се грижи за тяхното благополучие. Така на тях им е осигурено удовлетворение от живота, а не само от работата. Здравата култура е толкова важна, колкото и здравият финансов баланс.
Стратегиите, които печелят служителите „на наша страна“
Добрите компании формират общност сред своите служители, те събират хората заедно и на лично ниво. Ако искате да изградите истинско чувство за общност сред екипите си, те трябва да създадат споделени преживявания. Тези социални дейности отвъд работните може да изглеждат като загуба на време за някои, но формирането на смислени взаимоотношения е важно. Най-добрите компании осъзнават, че дълбоките социални връзки са мерки срещу разпадането на екипа и са от значение за представянето. За да е добра една компания, мениджърите се доверяват на своите служители да работят упорито и да вземат правилни решения, служителите се доверяват на лидерите да ги подкрепят и ръководят, а колегите си вярват. Признаците на корпорация, чиито служители и лидери имат доверие един на друг, включват примерно гъвкаво работно време. Гъвкавостта на работното място вече не е просто опция, а основна практика, ако фирмите искат да привлекат таланти. Отворената комуникация създава доверие. Добрата компания насърчава постоянната комуникация и взема предвид обратната връзка от хората, когато взема решения. Добрата компания инвестира в обучението и развитието на своите служители. Това ù дава предимства при привличането, подобрява представянето на служителите, повишава ангажираността им, както и уменията и знанията. Всички добри компании имат нещо общо – те са ръководени от изключителни и вдъхновяващи лидери, които дават пример. Служителите обичат да работят с уверени, ефективни и справедливи лидери. Доброто лидерство помага на фирмите да успеят финансово, но също така поддържа екипите ангажирани, мотивирани и целеустремени. Ефективните мениджъри ги насърчават да вземат решения и да работят независимо. Те също така ги уважават, искат обратна връзка и поощряват хората за качествена работа и принос. Когато искаме от лидерите просто да изпълняват задълженията си и да бъдат инструмент в апарата за правене на пари, ние ги молим да правят твърде малко. Можем да бъдем много по-директни, като настояваме лидерите да насърчават човешкия потенциал и да подкрепят личното развитие на хората като тяхно основно задължение. Добрата компания дава възможност на служители от всички нива на опит, произход и вярвания. Тя разбира стойността на разнообразния екип и полага усилия да се наемат различни хора.
Ролята на иновациите в компанията
Иновациите са в основата на всяка успешна компания. Те вдъхновяват служителите да се стремят да дават все повече в работата си. Културата на иновациите се харесва на хора с креативност и творческо мислене и помага на фирмите да запазят най-добрите си таланти. Корпорациите, които непрекъснато създават нови продукти, стратегии и работни процеси, са вълнуващи места за работа. Иновативните сред тях насърчават служителите да поемат рискове, да споделят идеи и предложения. В резултат на това хората са мотивирани и горди с работата си, а компанията има повече възможности за успех.
Накарайте хората да се чувстват като собственици на бизнеса
Служителите, които имат свободата да пренареждат, модифицират и подобряват задачите си, мислят различно. Вместо да се съсредоточат върху това, което не може да се направи, те се занимават с онова, което може. В резултат на това те могат по-лесно да растат, да въвеждат иновации и да тласкат компанията напред. Разбира се, оставянето на хората да работят в рамките на възможностите си и малко повече от тях също означава, че мениджърите трябва да приемат, че служителите понякога ще се провалят. И за най-добрите компании неуспехите са факт от живота и са необходими както за личен, така и за организационен растеж.
Ролята на служители те като „посланици на - добрата компания“
Kогато става въпрос за брандинг на работодателя, доволните служители са най-ценните посланици. Набирането на персонал и задържането на кадри в компанията процъфтява, когато служителите казват на света какво страхотно място за работа е тя. Щастливите служители имат потенциал да осигурят маркетинг, който не може да се купи с пари. Ако искате вашите кадри да станат посланици на марката на вашата компания, винаги се отнасяйте към тях точно така, както искате те да се отнасят към най-добрите ви клиенти. Освен това, корпорациите трябва да предоставят „изключително изживяване“ на служителите си във всеки етап от жизнения им цикъл. Но не само настоящите екипи са посланици на марката – напускащите и бившите служители също са важни посланици на работодателска марка.
Мирослава Маркова е директор „Човешки ресурси“ на VM Finance Group. Има 20-годишен опит в областта на ЧР практиките в големи мултинационални компании, включително и на групово ниво с комплексни организационни структури.
|
Ключови думи
VM Finance Group
добрата компания
човешки ресурси
служители