Business Signature БРОЙ /// Мениджър 04/24
Под един покрив с комфорта на дома
Как съжителстват малки и големи компании в общността на коуъркинга
Под един покрив с комфорта на дома
Как съжителстват малки и големи компании в общността на коуъркинга
Какво е WorkBetter?
Тони Александров, съосновател на WorkBetter: Още със самата идея знаехме, че в България няма споделени офис пространства, които се фокусират върху големите корпоративни клиенти и международните компании. Секторът има неограничен потенциал и насочихме нашата концепция спрямо това. Така се роди WorkBetter – коуъркинг пространство от нов вид за България. В момента оперираме 5000 кв. м офис площи с близо 550 работни места. Само за шест месеца успяхме да запълним капацитета до 100%. Как? С много работа, огледи и използване на контакти с международни и локални бизнес консултанти. Креативният дизайн и функционалността на сградата ни бяха основният коз. Привлякохме редица иновативни български компания, а сред най-изявените ни членове са Dell Technologies, Booking.com, Liveperson, Infosys, NitroPack, Intellias, OfficeRnD и сградата „гърми“ от живот. Създали сме среда, която събира комфорта на дома, удобствата на офиса и социалните контакти. Имаме една better общност. Всички тези компании работят заедно. Намират се под един покрив, познават се помежду си и създават различни мрежи. Къде другаде ще видите международни компании с над 100 служители да съществуват в симбиоза с български стартъпи? Вече година и половина, въпреки че повечето членове работят хибридно, сградата е препълнена с хора, без присъствието да е условие на работодателите им. Организирането на регулярни събития също влияе положително. Но нека чуем мнението на част от членовете…
Защо избрахте WorkBetter?
Елица Серафимова, съосновател на Brandfarm: Ние сме български органично растящ стартъп. Занимаваме се с изграждане и развиване на брандове в България и чужбина. Накратко – стратегически брандинг и бранд мениджмънт. Избрахме WorkBetter по няколко причини. Първо е удобството на локацията. Второ, ние растем с бързи темпове. От юли 2023 г., когато се присъединихме към коуъркинга, от 4 души сме вече 12. Пространството ни позволява да растем спрямо нуждите ни. Това е гъвкавост, която не намираме в традиционния „наем на офис“. Имаме възможност да се фокусираме върху работата, без да мислим за режийни, почистване, секретарски услуги и други консумативи. Тези неща, макар и дребни, биха ангажирали ресурс, който в момента влагаме в услугите за клиентите ни. WorkBetter ни предлага пространства и зали, които стимулират творческите процеси, можем да споделяме идеи и да провеждаме стратегически уъркшопи. Имаме достъп до вътрешната общност, чрез която намираме партньорства, нови клиенти и ежедневен обмен на знания и опит с другите мембъри на пространството. От друга страна, партньорката ми Елена Брусарска, която води „зелените“ маркетинг практики, корпоративни и обществено отговорните кампании (CSR) в Brandfarm, беше впечатлена от WorkBetter и уникалността на сградата. Тя е „зелена“, проектирана и реализирана така, че да е от най-висок енергиен клас. В коуъркинга е наложен модел за разделно събиране на отпадъци и рециклиране. WorkBetter се оказа най-правилното решение за нас като млада и развиваща се българска компания.
Ивайло Петков, Site Lead, Dell Technologies: Най-голямото богатство за една организация са идеите на нейните служители. За да може това богатство да расте, компанията трябва да се стреми да създаде продуктивна и вдъхновяваща атмосфера, в която креативността може да процъфтява. В Dell искаме да сме иноватори на пазара и да предлагаме услуги, които да са по-добри от предложенията на останалите и да улесняват и променят живота на хората към по-добро. Затова и екипът, и средата на работата са наш основен фокус. Първият офис на Dell е бил стая в студентско общежитие. Оттогава компанията е извървяла дълъг път и сега за нас офисът вече не е просто удобна сграда, а място, където има всичко необходимо, за да можем да се обединим около дадена идея и в рамките на няколко седмици тя да е пред клиентите ни. Затова избрахме да работим с WorkBetter. Атмосферата, която те предлагат, вниманието, което обръщат на детайлите от интериора и персонализираните услуги, ни помагат да работим продуктивно и ни зареждат с ентусиазъм за бъдещите предизвикателства. Неслучайно си сътрудничим с тях от години и планираме да продължим да го правим.
Какво предстои?
Тони Александров, съосновател на WorkBetter: Работим по отварянето на нова сграда WorkBetter 2.0, която е в непосредствена близост до настоящата. Пространството ще бъде отново в офис сграда клас А с площ от почти 4000 кв. м, с 500 работни станции, 120 паркоместа, отделен конферентен център и със зала за функционални тренировки, за групови спортни занимания и отворена фитнес зона. Взели сме си поуки от грешките, а добрите примери ще бъдат приложени в по-големи мащаби. Членовете ще имат достъп до общите пространства в двете сгради 24/7.
|
Ключови думи
WorkBetter
Employer Branding
работодателска марка
служители