Leader's Hub БРОЙ /// Мениджър 12/2025

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4

Най-добрата придобивка? Да не те боли стомахът

Добрата компания е тази, в която не се налага да събираш смелост в неделя вечер, за да понесеш понеделника

Автор:

Милена Хаджииванова, психолог и управляващ директор на H-Vision

Най-добрата придобивка? Да не те боли стомахът

Най-добрата придобивка? Да не те боли стомахът

Добрата компания е тази, в която не се налага да събираш смелост в неделя вечер, за да понесеш понеделника

Най-добрата придобивка? Да не те боли стомахът
quotes
Ще го кажа кратко и от опита ми. Може да спрете в съгласие или несъгласие на първото изречение. Или пък – да продължите да четете още малко разсъждения, примери, истории, докато мислите за своята компания… Добра ли е за вас? Да започнем с това: не приемам, че добрата компания се познава по безкрайните плодови кошници или скъпия хотел за тиймбилдинг. По многобройните и все по-налудничави „стимули“ и „допълнителни придобивки“ за служителите. Толкова безсмислени бюджети се пилеят за неща с изключително съмнителен резултат. „Надцакването“ между компании с това кой по-нечувани облаги ще сътвори, има силата на „с един куршум – три заека“: 1) създава капан на увеличаващи се разходи, в който бизнесът сам попада; 2) обезценява стойността на HR-a като човек, който само иска още пари за още придобивки, за да привлича т.нар. таланти, и 3) погледнато в повече дълбочина – натоварва с тежест външната мотивация, т.е. зависимостта на представянето на служителите от външни стимули. Не ми изглежда особено далновидно! От друга страна обаче, вярвам, че добрата компания е тази, в която не се налага да събираш смелост в неделя вечер, за да понесеш понеделника. Това е мястото, в което хората си говорят и с...

Достигнахте максималния брой безплатни статии!

Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.

Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg