Февруари – месец за провали
Маркетолозите отдавна казват, че краят на януари е „най-нещастното време“ от годината за продавачите, било то на абонаменти за фитнес или на билети за почивка. Но дори и да подхождате със скептицизъм към тези твърдения, има прочувания, които показват, че януари често е ниска точка в годината в годината що се отнася до на производителност, тъй като много хора все още не са възвърнали нормалното си темпо на работа след декемврийските празници, а и неприятното време не е помага за намирането на мотивация.
Какво може да направите, ако към края на януари все още не сте били успели да възвърнете ангажираността си към работата, за да започнете февруари по един по-добър начин? В скорошна публикация в Harvard Business Review Рей Рингел, президент на консултантската компания за лидерство The Ringel Group, дава четири съвета в тази насока, като според мен един от тях е особено полезен.
През февруари насочете фокуса си изцяло върху провала
Февруари често е мрачният месец, в който се проваляме в нашите новогодишни обещания и осъзнаваме, че тази година няма да бъде магически по-лесна или различна от миналите. Според Рингел може би трябва да се възползваме от това чувство за провал. „ Може не винаги да го възприемате по този начин, но провалът е нещо, което може да ни насочи в положителна посока“, посочва тя.
„Понякога ключът към успеха е да се проваляте зрелищно и бързо – след това непрекъснато да надграждате върху опита си, докато в крайна сметка не постигнете успех. Крайният продукт или стратегия може да са много различни от началната точка“, пише тя.
С други думи, ако така или иначе имате чувството, че вече сте започнали да се проваляте, може да използвате този месец за „по-бързо и възможно най-ползотворно проваляне“.
„Като канят и насърчават служителите да насочат собствената си креативност към измислянето на големи и малки начини за подобряване на организацията и определяйки февруари (или март) като месец, когато на бързите провали ще се гледа като на нещо хубаво, лидерите могат да разкрият недостатъчно добре проучени възможности и да предизвикат нов начин мислене, който продължава да процъфтява и да се развива“, обяснява Рингел.
За да събудите духа на служителите, можете да споделите собствения си най-катастрофален провал и това, което сте научили от него, или да ангажирате компанията си с изпълнението на определен брой нови идеи в течение на месеца.
По-големият брой експерименти може да е по-полезен от мащабните планове
Рингел предлага тази подход към месец февруари като фирмена инициатива, но в крайна сметка може да подходите към нея и в личен капацитет. Художниците настояват, че най-добрият начин да усъвършенствате изкуството си не е да търсите съвършенство от първия опит, а да създавате много не толкова впечатляващи картини, упражнявайки уменията си и бавно усъвършенствайки вашия стил.
По същия начин някои коучове настояват, че начинът да направите въведете промени в работата или живота си не е чрез фокусиране върху големи и амбициозни цели, а чрез провеждане на множество експерименти с по-нисък залог, за да прецените какво работи и какво не. И в двата случая основният принцип е един и същ - колкото повече се проваляте, толкова повече научавате.
Може би не можем да променим този мрачен февруари, който вече мирише на провал. Но можем да променим начина, по който мислим за провала. Вместо да страдате за неуспешните начинания или за вече изоставените новогодишни обещания, посветете февруари на новите идеи. Ако превърнете февруари в месец на експериментиране и учене с ниски очаквания, може би той няма да бъде толкова мрачен.
……………..
Джесика Стилман за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.