Стратегия за дълготраен успех

Читател ми изпрати имейл с търсене на съвет. Инвеститори, на които е направил оферта, са били късогледи. Потенциалните клиенти не са били достатъчно умни, за да разберат истинската стойност на неговите продукти. Неговите служители са „разбрали“ визията му.
„Всичко е толкова несправедливо“, оплака ми се той.
Това веднага ми напомни Крис Рок.
В началото на 90-те години на миналия век известният комик беше част от актьорския състав на Saturday Night Live. Процесът на избор на скечове за шоуто е интензивен и хаотичен. Всяка седмица 30 до 40 скеча се представят среща в сряда. След това десет до 12 се избират за пренаписване и репетиции, а някои не оцеляват след първоначалния процес на постановка.
Уроци от комедията
В крайна сметка списъкът се свежда до скечове, които стигат до съботната вечерна генерална репетиция, където реакцията на публиката на живо – публика, различна от тази, която присъства на самото предаване от 23:30 ч. Генералната репетиция е проектирана да продължи дълго и скечовете, които не предизвикват смях, биват изрязвани, за да се вместят нещата в продължителността на шоуто.
Процесът звучи обективно, но очевидно някои части не са. Хуморът е субективен. Нещо може да е смешно за мен, но не и за вас. Това прави избора на скечове субективен – или поне за тези, които участват в процеса, изглежда субективен.
Репутацията има значение. Взаимоотношенията имат значение. Всички сме били в стаи, където сме чувствали, че йерархията, дневният ред или други фактори изглежда имат по-голяма тежест при избора на посока, отколкото действителните предимства на предложените идеи.
Превръщане на аудиторията във ваш приоритет
Както пише Сюзън Морисън в „Lorne: The Man Who Invented Saturday Night Live“, Кри Рок не е имал време за хора, които са се разстройвали, когато скечовете им са били изрязвани. „Страхотното представяне на сцената не е субективно. Когато хората говорят за честно и несправедливо, аз си казвам „Млъкни“. Просто бъдете по-забавни“, казва Рок на Морисън.
Използвах репликата на Рок, за да оформя моя отговор към читателя. Искате да привлечете инвеститори? Създайте отлична презентация. Покажете, че вашият пазар е реалистичен и адресируем. Докажете, че сте човекът, който може да реализира тези цели. Покажете как ще правите пари, особено за инвеститорите. Както казва съоснователят на HubSpot Дхармеш Шах, „Успехът е да направиш така, че онези, които вярват в теб, да изглеждат брилянтни“.
Погрешното схващане за справедливост
Искате да привлечете клиенти? Предлагайте продукти, които отговарят на техните нужди. Това решава проблемите им. Това им осигурява стойност. Това, което искате да продадете, е без значение. Всичко, което има значение, е какво искат да купят.
Искате вашите служители да прегърнат вашата визия? Както казва Марк Кюбан: „Лидерството означава да имаш визия: каква е моята цел. Втора част е да опозная хората, които работят с мен, и какви са техните цели. И тогава истинската дефиниция на лидерството е да накараш тези две неща да се слеят“.
Все още ли се спирате на „честно“ или „нечестно“? Оставете тези чувства настрана.
„Много пъти хората не знаят какво искат, докато не им го покажете“, казваше Стив Джобс. Но той нямаше да бъде Стив Джобс, освен ако хората не бяха приветствали с отворени ръце това, което им показваше.
В крайна сметка публиката винаги е права. Сега излезте пред нея и бъдете по-забавни.
…………..
Джеф Хейдън, автор на „The Motivation Myth: How High Achievers Really Set Themselves Up to Win“, за Inc.com.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.