Три предизвикателства, които ще ви научат да мислите като предприемач

Три предизвикателства, които ще ви научат да мислите като предприемач

Три предизвикателства, които ще ви научат да мислите като предприемач

Предизвикателствата са един от най-популярните жанрове в социалните мрежи. В профилите на почти всички ни са се появявали хора, които са се захванали с някакво предизвикателство, като например всеки ден в продължение месец да правят по 100 лицеви опори. Има ли обаче някаква полза от тези предизвикателства? Макар че експертите предупреждават, че прекомерното натоварване и твърде високите очаквания за резултати могат да имат негативен ефект, чисто от психична гледна точка предизвикателствата са по-скоро нещо положително.

Ограничените срокове помагат за отстраняване на част от ужаса, свързан със създаването на нов навик, докато социалният аспект от споделянето с друг хора засилва ангажимента за продължаване с предизвикателството. Повтарянето на тези действия пък помага за поддържането на навиците.

Всичко това означава, че фитнес премеждията на вашия приятел във Facebook далеч не са безсмислени. Може ли обаче тези предизвикателства да бъдат използвани за развиването на определен начин на мислене и умения, които да ви помогнат да бъдете успешен предприемач?

Ноа Кейгън, смята, че отговорът на този въпрос е „да“. В своя блог стартъп ветеранът и основател на AppSumo твърди, че няколко малки предизвикателства могат да дадат на всеки бъдещ предприемач нужните качества, за да управлява успешно своя бизнес.

Опитът ми с повече от 10 000 души показва, че страхът е най-голямата пречка пред започването на бизнес – страхът от отхвърляне и страхът от питане“, пише Кейгън. „Има обаче няколко специфични предизвикателства, които са помогнали на хиляди хора да преодолеят този си страх“, казва той, като дава пример с три от тях:

Предизвикателството с кафето

За да се справите с това предизвикателство е достатъчно да поискате малка отстъпка за сутрешната чаша кафе или за друга подобна малка покупка. Тук трябва да отбележим две неща – първо, не се дръжте неуважително с продавача и второ, целта на упражнението не е в действителност да получите отстъпка.

„Повечето хора опитват да си намерят някакво извинение, за да не се захванат с това предизвикателство. Е казват: „О, нямам нужда от отстъпка, имам пари“. Ако обаче поискате 10% отстъпка, мога да ви гарантирам, че ще научите нещо за себе си, което може да в изненада“, казва Кейгън.

Искането на подобна отстъпка е по-трудно, но и полезно, отколкото си мислите. Ползата от предизвикателството не са спестените няколко стотинки за кафе, а това, че сте доказали на себе си, че можете да се справите с неудобството в социална среда и с получаването на отказ.

„Преодоляването на неудобството и продължаването напред е начинът, по който човек постига успех. Успехът не е в получаването на отстъпка“, обяснява Кейгън.

Предизвикателството с търсенето на помощ

Никой, колкото и да е умен и опитен, не започва бизнес изцяло сам. Всеки разчита на външни експерти и доверени съветници за някаква част от процеса. По тази причина е добре още в самото начало да свикнете с идеята, че ще трябва да търсите помощ.

„Ако имате Twitter, Instagram, TikTok или Facebook – публикувайте още сега нещо, за което имате нужда от помощ. В идеалният случая ще става въпрос за нещо, за което не сте търсили помощ преди и което ви кара да чувствате известно неудобство“, обяснява той.

Кейгън настоява, че отговорът ще бъде поучителен.

 „Има много хора, които искате да постигнете успех, но познавам също толкова предприемачи, които се страхуват да помолят за помощ. Хората са готови да помагат, те прост не знаят как, ако не ги потърсите“, казва той.

Предизвикателството с обратна връзка

Преодоляването на страха от отхвърляне и развиването на способността да молите за помощ са ключът към предприемаческия успех. Същото важи и за личностното израстване. Ако искате вашият бизнес да бъде успешен в дългосрочен план, ще трябва да станете най-добрата версия на себе си. За целта ще имате нужда от редовна и надеждна обратна връзка.

„Намерете човек, който може да ви дава обрана връзка и да ви предизвиква да бъдете най-доброто си аз. Това не винаги е приятно, но винаги помага. Ако считате този опит за полезен, може да увеличите броя на хората, от които получавате обратна връзка“, казва Кейгън.

Изследванията показват, че с течение на времето човек може да промени своята личност. Да си надявате, че ще станете онзи човек, който е достатъчно смел, за да започне бизнес, не е достатъчно. Зе целта трябва да се поставяте в ситуации, които спомагат за изграждането на нужните качества. Това прави предложените от Кейгън предизвикателствата един чудесен начин да се подготвите за предприемачески живот.

.................

Джесика Стилман, бизнес блогър, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ