Невероятно убедителни

Невероятно убедителни

Невероятно убедителни

Според моя опит най-успешните бизнес лидери и предприемачи са невероятно добри в убеждаването. Освен това те знаят как да представят предимствата, които притежават, и съответно да генерират по-големи резултати. Това е различно умение от решаването на проблеми, но то може да се научи и усъвършенства с времето. Очевидно притежаването както на страхотно решение, така и на големи убеждаващи способности е печеливша комбинация. Винаги съм се фокусирал върху разработването на решения, но научих различни начини за убеждаване, добре обобщени в новата книга "Усилете своето влияние" от Рене Родригес. Той представя почти 30 години поведенческа невронаука.

Ето неговото обобщение и моето от първите пет начина, по които можете да засилите влиянието си като лидер, бизнес професионалист, предприемач или изпълнителен директор, за да подобрите влиянието си върху другите и да споделите по-добре визията си, да спечелите подкрепа от избирателите и да представите трудно информация по начин, който поддържа всички ангажирани и стимулира действия.

1. Достоверност: подчертайте своя реален свят

В бизнеса вашата лична марка е ключова. Трябва да я изграждате всеки ден, като създавате мрежа, да добавяте връзки, като използвате социални медии за изграждане на последователи, участие в събития в индустрията и събиране на мнения на клиенти, за да покажете вашето присъствие и разбиране на съответния домейн. Увереността добавя лост.

Друг ключ към достоверността е да оставите вашите действия да говорят по-силно от думите ви. Тези действия трябва да включват запис за постигане на резултати и отговорност. Не използвайте позицията си, за да обиждате, манипулирате или унижавате другите.

2. Емоция: Създайте емпатия с лична история

Усещаната уязвимост е ключът към получаването на емоционална подкрепа от другите. Вашата способност да споделяте убедително факти за своята борба в света на бизнеса или дори част от своя хумор е това, което има значение, а не вашият успех. Емоциите движат както личното и бизнес поведението. Ефективното разказване на истории изисква практика и време, така че започнете още днес.

В бизнес убеждаването емоционалната интелигентност е по-важна от IQ (интелигентността, бел. ред.). Тази способност да усещате и реагирате на емоциите на другите хора е от ключово значение за получаване на доверието и подкрепата на вашия екип. Съсредоточете се повече върху това да бъдете чути, отколкото да сте прави.

3. Логика: имайте повече убедителни факти и цифри

В бизнеса логиката е от решаващо значение и е това, което остава, след като емоцията изчезне. Без логика може да оставите след себе си разкаянието на купувача и никакъв план или подробности за постигане на целта. За съжаление често самата логика няма да приключи преговорите, но в бизнеса тя винаги е ключов елемент. 

В моя опит като ангел инвеститор за стартиращи компании, често чувах предприемачи да се опитват да покрият липсата на реални данни със страст към идеята и потенциала. Със сигурност обичам да чувам страст и ангажираност, но финансовите ангажименти изискват достоверни факти.

4. Навременност: Възползвайте се от идеалния момент

Винаги приспособявайте посланието си към аудиторията си въз основа на техните текущи нужди и знанието кои са те. Това помага да се възползвате от текущите събития, за да покажете, че поддържате добра връзка и аргументите ви не са остарели. Имайте предвид, че демографските данни или местоположението винаги променят въздействието на вашите аргументи.

Навременността в бизнеса също означава никога да не закъснявате за важна среща с екипа или потенциалните си клиенти. Постоянното закъснение ще се възприема като неучтиво, загуба на време на другите хора и така няма как да спечелите при преговори. Създайте си навик да отивате на уговорена среща навреме или дори по-рано.

5. Цел: Свържете аргументите с игра със споделен край

Всеки преговор или съобщение трябва да има цел за всички участващи страни. Не се оставяйте да се разсейвате от странични въпроси или други теми, които ви интересуват. Поддържайте фокуса върху основната цел, включително стойността в края на играта за вас, както и за тях. Печелившите дискусии са особено ценни.

Поддържането на цел от по-високо ниво, като например опазване на околната среда или подпомагане на хората в неравностойно положение, също може да засили влиянието ви върху другите, вътре в компанията и извън нея. Хората, които споделят и уважават тази цел, ще бъдат по-подкрепящи и гъвкави.

Убеден съм, че ако се съсредоточите върху тези пет начина да подобрите влиянието си и успеха в преговорите, вие ще подобрите цялостната си комуникация, критичното мислене и уменията си за културна осведоменост. Крайният резултат ще бъде повече успех в бизнеса и лично удовлетворение от вашия начин на живот. 

Източник: Мартин Цвилинг, основател и СЕО на Startup Professionals, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ