Може ли всеки да бъде чаровен? Разбира се! Ето как
Наистина ли трябва да бъдем чаровни, за да успеем? Да вземем например определението за чаровен човек от речника - „приятен и общителен“. Сетете се за хората, с които най-много бихте желали да работите. Най-вероятно те са точно такива. Чаровниците привличат възможностите и по-лесно ангажират останалите за каузата си. Мнозина излъчват вроден чар. Други обаче трябва да поработят над изграждането му.
Без значение дали сте роден чаровник или темерут, подобряването на уменията ви да очаровате не изисква ходенето на специално училище. Просто заучете няколкото основни правила и се упражнявайте. Изпробвайте шестте съвета по-долу. Чарът има своите граници, затова бъдете сдържани. Тук ще научите и кога прекалявате с чара и може да ви възприемат като нахални.
1. Обличайте се добре.
Хората ви преценяват според външния вид, затова е добре да си изградите усещане за стил и сравнително елегантен маниер на обличане. Чистите, изгладени, модерни дрехи и редовната грижа за косата, кожата и ноктите ще помогнат на хората да разберат, че ви е грижа за това какво впечатление правите. Обръщайте внимание на дребните подробности като добре лъснатите обувки и оформения маникюр.
Кога става прекалено: Освен ако не работите в модния бизнес, прекаляването с висшата мода ще накара хората да се питат дали могат да ви се доверят в професионална среда. Показвайте личен стил, без да изглеждате така, сякаш отивате на нощен клуб (освен, разбира се, ако това не ви е работата). Прекаляването с лъскавите, скъпи марки също може да накара хората да се почувстват неудобно. Нека дрехите ви бъдат подходящи за компанията и отрасъла ви.
2. Гледайте в очите.
Повечето от нас не вярват на хората, които не ги гледат в очите. Когато някой ви говори, нека лицето ви да е обърнато към неговото. Може да сте заети на компютъра си, но е достатъчно лесно да спрете за миг и да погледнете човека, който ви задава въпрос. Ще го накарате да се почувства ценен и да ви харесва повече.
Кога става прекалено: Не зяпайте втренчено. Когато разговаряйте, от време на време прекъсвайте визуалния контакт и премигвайте или поглеждайте за миг настрани. Иначе ще ви възприемат като заплашителни и странни. Внимавайте и да не гледате втренчено отдалече. Обектът на погледа ви може да забележи това и да се окажете тема на разговор в стаята за отдих.
3. Усмихвайте се.
Намусеното, кисело лице не очарова хората. Покажете едно приятно, оживено изражение, когато общувате. Хората искат да работят с личности, които излъчват щастие и радост от живота.
Кога става прекалено: Не правете твърде много мимики и не бъдете неискрени. Ако не се чувствате добре, или открийте хубавата страна на събитията и се фокусирайте върху нея, или комуникирайте възможно най-малко. Фалшивите усмивки и преувеличената радост изглеждат странно и неискрено.
4. Стабилно ръкостискане.
Хората реагират добре на физическия контакт, когато той е с определена цел и в подходящия момент. Първото ръкостискане ще остави определено впечатление, затова, ако не сте в Азия, нека то бъде здраво и решително. В някои държави обаче има културни различия, затова се информирайте за тях, когато пътувате. Физическият контакт с колегите от време на време – като бързо докосване по ръката или рамото – също е нормален и понякога дори умилителен, когато е в подходящия контекст и граници.
Кога става прекалено: Твърде много докосвания или докосване близо до чувствителни части на тялото ще обърка и раздразни хората и може да се възприеме като сексуално домогателство. Хората може да не ви кажат кога сте прекосили границата, особено ако сте на ръководна позиция, но ако внимавате, ще усетите кога се чувстват неудобно. Ако не сте наясно с личните граници на някого, заложете на по-ограничения физически контакт, особено в работна среда.
5. Бъдете умни.
Хората обичат да учат и да се смеят. Затова, естествено, умните хора с чувство за хумор и много истории за разказване са харесвани и могат да дърпат струните на тълпата. Разширете знанията си и събирайте анекдоти, за да бъдете интересни за околните. Следете текущите събития и търсете странното и смешното в ежедневието. Да накараш някого да се усмихне е дар, който няма да остане неоценен.
Кога става прекалено: Оставете вулгарните и груби разкази и вицове за неофициалните си срещи. Правилото е, че ако не бихте публикували шегата в уебсайта на компанията си, то тя вероятно не е подходяща за пред колегите и клиентите ви.
6. Показвайте личен интерес към другите.
Всички уважават хората, които показват неподправен интерес към живота им. Ако попитате някого за интересите му, той или тя ще се почувства значим, а вие ще изглеждате великодушни и приятни. Така хората ще поискат да научат нещичко повече и за вас.
Кога става прекалено: Оставяйте на хората лично пространство – както физически, така и емоционално. Задаването на твърде лични въпроси, редовните посещения на личните страници или дори преглеждането на служебните дневници на хората е грубо и заплашително. Правилото тук е следното – просто не отивайте там, където не сте били поканени.
Източник: Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.