4-те закона на иновативното мислене, които трябва да знае всеки лидер

Иновацията и лидерството вървят ръка за ръка.

Без иновации една организация изпада в застой, а без силно лидерство иновацията замира. Връзката между двете е умело описана в един цитат, който приписват на Стив Джобс: „Иновацията намира разлика между един лидер и един последовател.”

Има поне четири принципа на иновацията, които се застъпват. Всеки лидер трябва да ги знае, за да осигури продължителен успех на себе си и на компанията. Следващите няколко принципа са от моя опит с първия продукт, който развих като тийнейджър преди почти 30 години:

1. Вдъхновение

Първият продукт, който създадох, беше преносима дръжка за спортни принадлежности, която може да издържи най-различни обемисти и трудно преносими спортни приспособления. Вдъхновението се появи още като бях в гимназията. Веднъж чаках да си купя билет за лифта в един ски курорт. Когато отидох на касата да го платя, изтървах ските и щеките си, докато ровех в портфейла.

Нямах допълнителни пари за скъпа ски чанта или каквито и да било други опции за пренасяне на ските. Също така не исках да плащам такса за шкафче, за да съхранявам голямата чанта в него, докато се пързалям. Имах нужда от издръжливо и преносимо решение, което да носи принадлежностите, но и да се вмъква лесно и безопасно в джоб на палто, когато не е в употреба.

Вдъхновението за моето изобретение беше един досаден проблем. Да започнете по този начин, изпитвайки някакво неудобство, е чудесен повод за иновации!

2. Отъждествяване

Когато бях тийнейджър нямах нужните знания и ресурси да събера екип, с който да измислим решение на проблема. Трябваше да разчитам на своите умения за наблюдение и разрешаване на проблеми. Един ден видях състезател по лакрос от друго училище, който носеше стика си над раницата си. Беше превързал двете дръжки и така стикът не помръдваше.

Видях го и реших, че проблемът с носенето на обемистите принадлежности за ски може да се реши по сходен начин, само че с една единствена примка от специална тъкан. Представях си решението без пластмасови катарами, които се чупят, съмнителни ципове или ненадеждни закопчалки. Решението беше просто, елегантно и очевидно, но само защото бях бдителен и свикнал да търся решения на проблема.

3. Изпълнение

Въпреки че знаех какво искам и имах работещ прототип само за няколко дни, ми отне много време и проучване, докато превърна идеята в бизнес.

Това беше в периода без лесен достъп до интернет, затова прекарвах часове в местната университетска библиотека, четейки за интелектуална собственост, маркетинг, дистрибуция на дребно, демографски проучвания, застраховка „Отговорност за продукта”, опаковъчен дизайн и редица други важни съображения за управление на бизнес.

Тогава достигнах 5 хиляди произведени продукта. Въпреки това, търговците на дребно не бяха заинтересовани, защото цената на която им се предлагаше, беше много ниска – по-малко от 10 долара, а и в онзи момент имах само един единствен продукт. Също така няколко управителя на магазини ми казаха, че не им харесва, че продуктът е толкова издръжлив, защото като си го купи веднъж, на клиентът няма да му потрябва нов за много години. Излишно е да казвам, че не бях проучил въпроса за планираното остаряване на стоките.

През следващите няколко години успях да раздвижа по-голямата част от инвентара си чрез продажби от каталози, мостри в ски курорти и директни продажби в университетите. Изоставих бизнеса, когато застрахователят престана да предлага нужната ми застраховка „отговорност на продукта”.

Въпреки всичко, беше огромен предприемачески експеримент, който ме подтикна да завърша магистратура и да направя кариера в бизнеса.

4. Повторение

През годините съм имал няколко допълнителни бизнеса. Някои бяха успешни, а други не толкова, но всички следваха формулата за вдъхновение, отъждествяване и изпълнение. Продължителното повторение на този модел стои зад развитието ми като лидер, предприемач и новатор в собствената ми кариера.

Иновацията може да се появи по всяко време. Важно е лидерите винаги да са нащрек, за да не изпуснат възможностите.

Тор Константино за  Entrepreneur.com

 

 

 

  

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ