Обичате ли работното си място?

В десетките си посещения на компании съм забелязал, че много талантливи хора работят на места, които никога не са им „пасвали“ или отдавна са спрели да им пасват. Резултатът е напускания и посърнали служители. Последните могат да останат на поста си, без да изпитват страст към работата си – нещастни, неангажирани и демотивирани, – но могат и да си тръгнат и да потърсят по-добра позиция в друга компания.
За щастие, има начин да съкратите това нещастно пътешествие.
Когато обмисляте да започнете нова работа или да приемете повишение, трябва да се уверите, че не само уменията и способностите ви отговарят на нуждите на организацията, но и че вие също се вписвате във фирмената култура като цяло, както и в културата на екипа, с който ще работите.
Ето няколко съвета как да намалите риска от това да се превърнете в жертва на културен конфликт.
Познавайте себе си.
От първостепенно значение е да разбирате себе си възможно най-добре – особено бизнес и професионалните си убеждения и личните процеси на вземане на решения. Полезно е и да идентифицирате близките до вас аспекти от различни култури. Запишете ги и се връщайте към тях, когато събирате информация за възможностите, които обмисляте.
Интересувайте се от фирмената култура.
Как се отнасят потенциалните ви колеги към нея – ценят ли я, или я смятат за абстрактна измишльотина? Това, само по себе си, ви разкрива много за работната среда.
Използвайте мрежата си от контакти, за да потвърдите наблюденията си.
Бившите служители, доставчици или консултанти могат да ви открехнат за работната атмосферата в компанията. Можете и да ги помолите да ви свържат с някои потенциален колега, ръководител или дори с шефа на шефа ви. Измислете въпроси, които да зададете, за да добиете впечатление за характера на организационната култура и отношенията към нея.
Помнете, че колкото и идеална да ви се струва дадена нова ситуация, неуспехът да се впишете във фирмената култура ще повиши шансовете да намразите работното си място. Освен това, колкото по-високо се издигате в организационната йерархия, толкова по-важно става да „пасвате“ – толкова по-трудно е да се възстановите от ситуация, която „просто се получи зле“.
Маршал Голдсмит, автор на бестселъра Triggers, за LinkedIn.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Китай използва изкуствен интелект, за да подмени мъж с жена във филм с еднополова сватба
Свят |EY: Компаниите търпят финансови загуби заради рисковете при внедряване на AI
Бизнес |Данъчни реформи: Основателят на Revolut се премести от Великобритания в ОАЕ
Компании |ЕС въвежда мерки за следене за времето на престой за британци с втори дом в общността
ЕС |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Общество |Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Общество |Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Свят |Островът Ташироджима: Царството на котките
Любопитно |От утре държавата ще глобява търговци за нарушения на Закона за въвеждане на еврото
България |Борсов наблюдател: Нищо не може да спре възхода на Уолстрийт
Финанси | Коментари |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.