Тайни за успешно управление от няколко водещи бизнес лидери
Понякога на всички ни е трудно да си свършим работата. Особено ако стоим начело на организацията си и ни се налага ежедневно да жонглираме с куп изисквания и молби. За да издигнат компаниите си до върха, главните изпълнителни директори трябва да са наясно с целите си. Освен това, не бива нищо и никой да ги разсейва, докато се опитват да ги постигнат. Ключът е да се справяте с всичките си задачи, без да им позволявате да ви задушават:
- Разпределяйте работата между служителите и колегите си;
- Уверете се, че служебните ви събрания не са прекалено дълги;
- Работете интензивно, но на кратки интервали.
Трябва да запазвате концентрацията си, независимо от обстоятелствата, и да поддържате баланса между личния и професионалния си живот, за да избегнете риска от хронична преумора.
Ето и съветите на някои от топ бизнес лидерите в света за това, как да не затъвате в незначителните детайли:
Джеф Имелт, главен директор на General Electric:
Трябва да промените нагласата си - да поемате отговорност само за нещата, които са под ваш контрол. Ако носите всяко бреме на плещите си, кариерата ви на главен изпълнителен директор ще загине много бързо.
Ако ви идва да извикате, „Мили боже, какво ще правя с френската икономика?! Всичко е толкова ужасно!”, значи не можете да направите нищо по въпроса и не бива да си позволите да тревожите. Трябва да се чувствате отговорни само за нещата, върху които можете да окажете влияние, и да обърнете гръб на всичко останало.
Мартин Гилбърт, изпълнителен директор на Aberdeen Asset Management:
Според мен, нещата са прости – или можете да възложите част от отговорностите и задачите си на своя персонал, или не. Начинът ми на работа се състои в това да прехвърлям всичко възможно от своето бюро на чуждите. Това е чудесен метод. Препоръчвам го на всички главни изпълнителни директори. Можете, например, да възложите на някой друг да се занимава със служебната ви кореспонденция.
Фриц ван Паашен, изпълнителен директор на веригата хотели Starwood
Важно е да управлявате времето си внимателно и да се уверите, че все пак ви е останала някаква енергия в края на работния ден. Трудно е да пропътувате половината свят, да се приземите, да посетите 10 хотела, да се срещате със собственици и през цялото време да сте в отлична форма. Грижете се за себе си и правете нещата стъпка по стъпка.
Не ме бива особено да казвам „не”. Ако някой смята, че мога да му бъда от помощ, винаги, в първия момент, се опитвам да направя каквото мога, но после, ако усетя, че се престаравам, значи е дошъл моментът да кажа „край” и да се върна към нещата, с които наистина трябва да се занимавам.
Джон Маккий, един от главните изпълнителни директори на Whole Foods
Можем да работим на пълни обороти само в продължителност от 90 минути. С други думи, можем да се трудим интензивно за час и половина, след което имаме нужда от малко разнообразие.
Ако се огледате, ще забележите, че някои събрания са прекалено дълги и хората започват да се разсейват. Тяхното внимание не може да се задържи на едно място за прекалено дълъг период и когато последният изтече, обикновено резултатите са катастрофални.
Най-качествен труд полагаме, когато работим на кратки интервали. Тогава идват и невероятните идеи. След всеки интервал трябва да „обновявате” себе си.
Алън Земан, основател на Lan Kwai Fond Group
Най-важното нещо в живота е балансът. Това, да сте главен изпълнителен директор и да се намирате под постоянно напрежение, да работите и да насилвате себе си, в крайна сметка изсмуква всичката ви енергия до края на деня. При такъв начин на живот, хроничната преумора ще ви настигне за нула време.
Китай е известен с философията си, че съществува „ин”, но съществува и „ян”. Всичко в живота е въпрос на баланс. Трябва да балансирате между личния и професионалния си живот. Това ще ви направи по-силни и по-добри в работата ви.
Винаги съм вярвал, че физическите упражнения помагат на тялото и ума да се освободят и прочистят. Колкото повече злоупотребявате с тялото си, толкова по-голям е стресът, на който го подлагате. А стресът пречи да бъдете добър предприемач и човек. Затова се опитвам да поддържам баланс във всичко.
Пол Уолш, председател на Compass и бивш главен изпълнителен директор на Diageo
Всички непрекъснато се стремят да ви отклонят от пътя ви, да вземат по малко от вашето време и да ви убедят, че това, върху което те работят, е по-важно от вашите отговорности.
Смятам, че е необходима невероятна концентрация. Трябва да останете верни на няколко цели и да ги преследвате упорито. Е, разбира се, това не значи, че е добра идея да игнорирате въпросите, които изискват вашето внимание, но и не можете да си позволявате да пропилявате времето и енергията си за тривиалности.
Източник: BBC.com.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.