AI резюметата на Google все повече ограничават търсенето и "задушават" достъпа до естествено съдържание

Нови изследвания показват, че когато Google добавя отговор, генериран от изкуствен интелект, в горната част на резултатите от търсенето, хората спират да кликват върху действителните уебсайтове.
Според Pew Research Center, около 20% от търсенията сега се придружават от тези AI Cliff Notes. Този брой скача до 60%, когато някой зададе действителен въпрос. А потребителите са по-склонни да прекратят сесията си в интернет, след като прочетат тези роботизирани резюмета, вероятно удовлетворени, че са научили всичко, което им е нужно, от дигиталния оракул на Google. Няма значение, че изкуственият интелект все още изпитва проблеми с фактическата надеждност на някои изявления.
Лесно е да се разбере защо резюметата са толкова популярни. Освен няколко незначителни промени в потребителското изживяване, търсенето в интернет остана до голяма степен непроменено от създаването си. До появата на търсенето, задвижвано от изкуствен интелект, на потребителите се представяше списък с връзки, подредени по постоянно променящ се алгоритъм на Google, в отговор на това, което обикновено е заявка на естествен език.
След пускането на чатботове, задвижвани от изкуствен интелект, като ChatGPT, логичният скок към потенциала на технологията за търсене беше толкова очевиден, че Google обяви вътрешно „червен код“ и започна да инвестира ресурси в разработването на изкуствен интелект. Три години по-късно AI Overviews на Google се изправя срещу конкуренти в областта на AI-базираното търсене като Perplexity и ChatGPT Search.
В повечето случаи потребителите, които посещават търсачките, търсят отговор на даден въпрос. AI позволява нов, по-ясен начин за предоставяне на тези отговори, който използва естествен език и ускорява процеса на търсене за потребителите. Компромисът за това подобрено преживяване е липсата на преминаване към други уебсайтове, което може да доведе до катастрофално намаляване на трафика към уебсайтовете, особено за сайтове, които разчитат на информационно съдържание или имат висок рейтинг по ключови думи.
Проучването установи, че Google е много по-склонен да предоставя AI Overview в отговор на по-дълги, по-естествено звучащи запитвания или въпроси. Само 8% от търсенията с една или две думи дадоха AI-генерирано резюме. Тази цифра скача до 53% за търсения, съдържащи десет или повече думи.
Заявките, формулирани като пълни изречения, особено тези, които включват както съществително, така и глагол, предизвикват обобщения в 36% от случаите. Междувременно търсенията, базирани на въпроси, са най-вероятните да предизвикат отговор от AI, като 60% от заявките, започващи с „кой“, „какво“, „кога“ или „защо“, генерират преглед.
В своята контрапозиция Google твърди, че проучването използва „дефектна методология“ и „изкривена група от въпроси“. Зад това обяснение обаче също толкова лесно може да се крие и изказване от типа "Нашият алгоритъм за максимизиране на печалбата работи точно както е предвидено" - докато издателите наблюдават как трафикът им се изчерпва, печалбите на Google достигат нови висоти.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.