Лятото не е само сезон - то е двигател на по-високите печалби в някои бизнеси

Лятото не е само сезон - то е двигател на по-високите печалби в някои бизнеси

За някои бизнеси лятото не е просто сезон - то е двигател, който движи успеха през останалата част от годината. Например, бизнесите в сферата на хотелиерството и туризма са склонни да генерират по-голямата част от годишните си приходи между юни и септември поради увеличените пътувания, което води до скок в заетостта на хотелите, пазаруването, посещенията в ресторантите и резервациите за турове и атракции.

Този период на активност представлява несравнима възможност за растеж, особено за бизнес лидерите, готови да оптимизират финансите, персонала и маркетинга. Ето три съвета, които лидерите в секторите на хотелиерството, търговията на дребно, услугите и туризма могат да използват, за да увеличат максимално тези доходоносни месеци.

1. Бюджет за бързане

Според прогнозата на Deloitte за летните пътувания за 2025 г., 53% от американците планират да отидат на почивка това лято, като средните разходи на домакинство са малко над 4600 долара. Интелигентното финансово планиране е ключово за осигуряване на дял от тези приходи. Бизнес лидерите могат да започнат с преглед на исторически данни, като например пикови периоди, данни за продажбите и най-продавани продукти или услуги, за да направят прогнози за приходите – имайки предвид, че миналите резултати не винаги са показателни за бъдещи резултати.

Например, забележителни събития като турнето Eras на Тейлър Суифт и турнето Renaissance на Бионсе са вложили над 5 милиарда долара в американската икономика през третото тримесечие на 2023 г., като посетителите на концерти (съответно) са похарчили средно по 1500 и 1800 долара за полети, храна, хотели и билети. Това не е задължително да бъдат повторяеми резултати. Разбирането на потребителското поведение през тези периоди обаче може да помогне на бизнес лидерите да се подготвят за бъдещи летни събития, като Световното първенство по футбол през 2026 г. и Летните олимпийски игри през 2028 г., и да адаптират своите предложения, за да увеличат максимално възможностите за приходи.

Прегледът на отчетите за минали разходи също е от решаващо значение за създаването на реалистичен и ефективен летен бюджет, тъй като те предоставят подробен отчет за това къде са били изразходвани парите, позволявайки на лидерите да идентифицират тенденции и потенциални увеличения на разходите. Собствениците на бизнес също трябва да обмислят консултации с финансови и правни съветници, за да прегледат бюджетите си, да получат съвети относно управлението на паричните потоци и да преразгледат договорите с доставчиците.

2. Оптимизиране на операциите

Прегледът на миналите финансови резултати и поведението на потребителите също помага да се определи къде да се оптимизират операциите. За търговците на дребно това може да означава да се гарантира, че системите за продажба и управление на инвентара са оборудвани да се справят с нарастващо търсене. С потенциал за увеличен трафик на хора, физическото разположение на магазина може също да се нуждае от актуализиране, за да се подобри потокът от клиенти, да се намалят задръстванията и да се подобри пазаруването.

Наличието на адекватно екипиран и добре обучен персонал също е от решаващо значение за безпроблемното клиентско изживяване. Въпреки че инсталирането на каси за самообслужване, за да се намали необходимостта от наемане на сезонни или временни служители, може да е изкушаващо, проучване на университета Дрексел от 2024 г. установи, че хората, работещи като касиери, насърчават по-голяма лоялност на клиентите и повторно ползване на услугите.

Имайки това предвид, ръководителите трябва да дадат приоритет на разработването на ефективни програми за обучение, които дават възможност на сезонния и временния персонал да предоставя изключително обслужване от първия ден. След това те могат да проучат технологични решения за автоматизиране на планирането, осигурявайки оптимално покритие на персонала, като същевременно минимизират административните разходи.

3. Освежете маркетинга

Въпреки че много американци ще продължат да пътуват това лято, прогноза за 2025 г. от Института Bank of America предсказва по-предпазливи разходи за пътуване на потребителите. За бизнеса в хотелиерството, търговията на дребно, услугите и туризма сега е моментът да изострят маркетинговите си стратегии, за да привлекат тези ограничени средства.

За да получат по-добра представа за това какво искат членовете на аудиторията от лятното си преживяване, бизнес лидерите могат да използват онлайн анкети, за да съберат обратна връзка и да насърчат по-силна връзка. Те обаче също така трябва да са готови да променят стратегиите си въз основа на откритията. За да увеличат максимално въздействието, бизнесите трябва да сегментират аудиторията си и да създават послания, които отговарят директно на интересите на всеки сегмент. Туристическият бизнес, например, може да се насочи към търсачи на приключения, гастрономи и семейства - всеки ще бъде привлечен от различни удобства и дейности.

И накрая, събирането и разширяването на генерирано от потребителите съдържание може да бъде отлична стратегия за получаване на видимост на марката и представяне на оригинално съдържание. Използването на геолокационния етикет за местоположението на бизнеса или уникален, но обикновен хаштаг може да стимулира клиентите да споделят своите преживявания, предоставяйки автентично социално доказателство и разширявайки обхвата на маркетинговите усилия органично.

Лятото е ключов финансов период за бизнеса в много сектори, но оползотворяването на неговия потенциал изисква стратегически усилия, а не просто пожелателни идеи. Бизнес лидерите трябва да оптимизират своите финанси и операции и да дадат на клиентите убедителна причина да ги изберат пред конкуренцията. По този начин те ще се подготвят да се възползват максимално от възможностите на този натоварен сезон.

Източник: Шарън Милър, президент на бизнес банкирането в Bank of America и член на управленския екип на компанията, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бойко Борисов: Вече нямаме мнозинство за правителство, ГЕРБ, ИТН и БСП са малцинство със 100 депутати
Проект: Здравните кабинети в детски градини и училища с нови изисквания и дейности
Времето: Непосилна жега от 37-42 градуса, а привечер - гръмотевици
Европейски рекорд за всички времена: Турция измери 50,5 градуса по Целзий
Меси получи наказание за отказа да играе в Мача на звездите в САЩ
Гърция поиска помощ от ЕС в борбата с горските пожари
На днешната дата, 27 юли. Имен ден празнуват Добрин, Добри и Панталей
Поредна нощ на протести в Украйна: Демонстрантите обвиниха Зеленски в авторитаризъм