Amazon обяви, че облачната услуга AWS се е върнала към нормална работа след срива

Облачната услуга на Amazon.com се върна към нормална работа в понеделник следобед, съобщи компанията, след интернет срив, който предизвика глобални затруднения за хиляди сайтове, включително някои от най-популярните приложения като Snapchat и Reddit, пише Ройтерс.
Amazon все пак уточни, че някои услуги на AWS имат натрупани съобщения, чието обработване ще отнеме няколко часа. AWS хоства приложения и компютърни процеси за компании по целия свят, а прекъсването изключи служители от Лондон до Токио и попречи на други да извършват обичайни дейности като плащане на фризьорски услуги или промяна на самолетни билети. В понеделник следобед потребители се оплакваха от затруднения при използването на услуги като дигиталния портфейл Venmo и платформата за видеосрещи Zoom.
Това беше най-голямото интернет прекъсване след миналогодишния срив на CrowdStrike, който парализира технологични системи в болници, банки и летища, подчертавайки уязвимостта на взаимосвързаните технологии. Това е поне третият случай за последните пет години, в който клъстерът US-EAST-1 на AWS в Северна Вирджиния допринася за мащабен интернет срив.
Проблемите произхождат от т.нар. Domain Name System (DNS), който попречи на приложенията да открият правилния адрес за API интерфейса на AWS DynamoDB — облачна база данни, използвана за съхранение на потребителска информация и други критични данни. По-рано AWS съобщи, че основната причина за срива е подсистема, която следи здравето на мрежовите балансьори на натоварване, използвани за разпределение на трафика между сървъри.
Проблемът е възникнал във „вътрешната мрежа на EC2“ — услугата „Elastic Compute Cloud“ на Amazon, която предоставя облачен капацитет при поискване. AWS предоставя изчислителна мощ, съхранение на данни и други дигитални услуги на компании, правителства и физически лица и е най-големият облачен доставчик в света, следван от Azure на Microsoft и Google Cloud на Alphabet.
Сривове в сървърите му могат да доведат до прекъсвания на сайтове и платформи — от приложения за доставка на храна до гейминг платформи и авиосистеми — които разчитат на неговата инфраструктура.
Във Великобритания Lloyds Bank, Bank of Scotland и телекомуникационните доставчици Vodafone и BT бяха засегнати, според сайта Downdetector UK, както и уебсайтът на британската данъчна и митническа служба HMRC. „Основната причина за този проблем е, че всички тези големи компании разчитат само на една услуга“, каза Нишант Састри, директор по научни изследвания в катедрата по компютърни науки на Университета в Съри.
Според Ookla, собственик на Downdetector, над 4 милиона потребители са съобщили за проблеми вследствие на инцидента. „За големите компании часове на прекъсване в облака се равняват на милиони загуби от непродуктивност и пропуснати приходи“, каза Райън Грифин, ръководител на отдела по киберсигурност в McGill and Partners. Приложения като Reddit, Roblox, Snapchat и Duolingo са били засегнати. Стартъпът за изкуствен интелект Perplexity, криптоборсата Coinbase и платформата за търговия Robinhood също са имали прекъсвания и ги приписват на AWS.
Дори собствените услуги на Amazon — включително сайтът за пазаруване, Prime Video и Alexa — са били засегнати.
Fortnite (на Epic Games), Clash Royale и Clash of Clans пък са сред засегнатите гейминг платформи. Работата на конкурента на Uber — Lyft — също е претърпял прекъсвания в САЩ.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.