Digital Trends 2022: Как виртуалното подобрява реалната връзка между бизнес, потребители и институции

Digital Trends 2022: Как виртуалното подобрява реалната връзка между бизнес, потребители и институции

Digital Trends 2022: Как виртуалното подобрява реалната връзка между бизнес, потребители и институции

Експерти на водещи позиции в глобални компании, сред които Microsoft, Adidas, Pierre Fabre, Glovo, Digital Nation очертаха най-важните потребителски тенденции и нови бизнес и институционални модели в дигиталния свят в тазгодишното издание на Digital Trends 2022, което се проведе на  25 октомври в Sofia Event Center,

Едни от най-успешните български предприемачи с мащаб на бизнеса в целия свят, сред които SiteGround, FITE, Dreamix, EGT Digital, говориха за предизвикателствата на бизнеса по време на растеж и техните решения, а основателят на Auxionize Ивайло Пенчев разви темата за прозрачността в бизнеса и нуждата от повече фокусирани върху клиента дигитални пазари.

Водещите тенденции в сферата на електронната търговия и финтех очертаха лидери от едни от най-големите компании у нас - eMag, tbi bank, А1, ОББ, UNIQA, MyFin, CashCredit, Инвестбанк, Glovo. 

Начало даде водещият лектор Бела Пап, глобален директор в Microsoft Advertising, който постави акцент върху потребителските тенденции след пандемичната криза и очерта възхода на т.нар. "Workday Consumer" поведение.

“Workday Consumer не е таргет група, това сме всички ние, които работим преимуществено от дома си. Microsoft проведе проучване в партньорство с Forrester, за да вникне в промяната на работните навици, която е фундаментална. Резултатите показват, че ⅔ от респондентите прекарват повече време пред компютрите си сега, отколкото преди пандемията. Над 60% отмятат лични задачи, като търсене на информация или пазаруване, в работно време. Почти същият процент смятат, че работата и личните задачи са еднакво важни и тук е сериозната промяна в начина на работа днес”, сподели в лекцията си Пап.

Конференцията продължи, като се разгърна в 5 панела – eCommerce Tomorrow, The Power of Scalability, Next Gen Metaverses, Future Is Fintech и Building the Digital State.

Извън основните панели специален гост на събитието беше основателят на Glovo Оскар Пиер, който бе „доставен“ от екипа си у нас в уречения час за бърз провокиращ разговор с Александър Йорданов, генерален мениджър на компанията в България. Оскар Пиер разкри интересни факти за Glovo, включително някои от основните грешки, които допуска през годините в опит да разшири своя бизнес. “Когато видяхме как се развиваме в Барселона, Мадрид и Милано, това ни направи много амбициозни. Решихме да навлезем на още пазари и започнахме да го правим доста бързо. По-късно осъзнахме, че водим много битки и не можем да спечелим всичките от тях, сподели той.”

Владислав Лазаров, глобален старши директор на дигиталните продукти в Adidas, “отвори” широко вратите към Мetaverse, като запозна аудиторията с възможностите, които този нов виртуален свят разкрива за бизнеса. “Според прогнози метавселената ще генерира 600 млрд. евро приходи през 2026 г. 88% от поколението Z смята, че виртуалната им идентичност кореспондира с реалната, а 38% виждат виртуалната среда като част от ежедневието си в момента.”, каза Лазаров и обяви, че се очаква спортният бранд Adidas да отвори офис в София, в който компанията ще прави технологични разработки. 

Истинско възхищение предизвика един от най-интересните лектори Анна Полищук, съосновател на украинската платформа Lalafo, която разказа своя път и борба за съхраняването на успешната украинска стартъп екосистема по време на война, както и за ролята на бизнеса, който ръководи, в помощ на нейните сънародници. Тя завърши лекцията си с призив към публиката да не отказва помощ и подкрепа на свои колеги, които в момента се намират в Украйна.

„Не копирайте Е-Естония, създайте своя визия за дигитално бъдеще, това каза естонецът Юлар Яксо по време на панела Building the Digital State. Юлар, който e основател на Digital Nation и пряк участник в дигитализацията на Естония, дискутира пътя към изграждането на цифрово общество заедно с бившия министър на електронното управление Божидар Божанов, бившия министър на иновациите и растежа Даниел Лорер и предприемача Ивайло Пенчев, основател на дигиталната платформа Auxionize, създаваща първия клиентоцентричен пазар за бизнеса. 10 принципа определят създаването на добре функциониращо дигитално правителство, каза още Юлар.

Поставянето на потребителя на първо място е най-важният от тях: „Създавайте решения за гражданите, не за политиците“, каза Юлар. И още: “Дигиталните услуги трябва да бъдат безпроблемни, добре интегрирани, ефективни и защитени от кибератаки. Дигиталното общество предлага решения, които са равностойни или по-добри от тези в „реалния свят“.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ