Disney задмина Netflix като най-голямата стрийминг компания

Disney задмина Netflix като най-голямата стрийминг компания

Ако ръстът на абонатите на Disney+ е някаква индикация, слуховете, че глобалният стрийминг пазар е близо до насищане, се оказаха неверни.

В сряда Walt Disney Company съобщи, че общият брой абонати на стрийминг платформата Disney+ е нараснал до 152,1 милиона през третото фискално тримесечие, което е повече от 147-те милиона, прогнозирани от анализатори, според StreetAccount.

В края на третото фискално тримесечие Hulu е имал 46,2 милиона абонати, а ESPN+ е достигнал 22,8 млн.. Взети заедно Hulu, ESPN+ и Disney+, които са собственост на Walt Disney Company (мажоритарен собственик в случаите със ESPN и Hulu), имат над 221 млн. абонати за стрийминг. Netflix, който е дългогодишен лидер в пространството за стрийминг, има 220 милиона абонати, според най-скорошните данни.

Акциите на Disney поскъпнаха с повече от 6% в следборсовата търговия на фона на новината.

Стрийминг секторът премина през сътресения през последните седмици, след като Netflix отчете нов спад в абонатите, а Warner Bros. Discovery обяви промяна в стратегията за съдържание. Докато Netflix очаква ръстът на абонатите да се възстанови, несигурността накара анализаторите и инвеститорите да се чудят какво крие бъдещето за по-широката индустрия.

Също в сряда компанията разкри нова ценова структура, която включва поддържан с реклами абонаментен план за Disney+ като част от усилията да направи бизнеса си за стрийминг печеливш.

През третото фискално тримесечие Disney+, Hulu и ESPN+ донесоха загуба от общо 1,1 млрд. долара на компанията, отразявайки по-високата цена на съдържанието в услугите. Средните приходи на Disney от потребител за Disney+ също са намалели с 5% през тримесечието в САЩ и Канада поради ръст на клиентите, които приемат по-евтини мултипродуктови предложения.

От 8 декември в САЩ абонаментният план за Disney+ с реклами ще струва $7,99 на месец, каквато е цената в момента цената на Disney+ без реклами. Цената на Disney+ без реклами ще се повиши с 38% до $10,99 — увеличение с $3 на месец.

В допълнение, Disney понижи прогнозата си за 2024 г. за Disney+ от 245 млн. абонати на 215 мнл. Абонати.

Като цяло, Disney публикува по-добри от очакваните финансови резултати за последното тримесечие. Компанията отчете печалба на акция от 1,09 долара и приходи от 21,5 млрд. долара, докато прогнозите бяха за печалба на акция от 0,96 долара и приходи от 20,96 млрд. долара, сочат данните на Refinitiv.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ