Изкуствен интелект преведе товарен кораб през океана

Изкуствен интелект преведе товарен кораб през океана

Изкуствен интелект преведе товарен кораб през океана

Танкерът "Prism Courage", предназначен за превоз на втечнен газ отплава от пристанището Фрипорт в Мексиканския залив и достигна крайната си точка -  терминалът в пристанището Порен, провинция Чангчеонг в Южна Корея. В това нямаше да има нищо изключително, ако не беше фактът, че голямата част от пътя от 10 000 км, плавателният съд измина на автоматичен режим под управлението на изкуствен интелект. Това е системата HiNAS 2.0, разработена от компанията Avikus, която е подразделение на Hyundai. Системата HiNAS 2.0 осигурява автоматичното управление и навигация от второ ниво. Това се оказа достатъчно, за да предотврати опасно приближаване с други съдове, както и движение при различни метеорологични условия и различни степени на вълнение. Използването на системата за автоматично управление доведе до известни икономии на финансови средства, за сметка на намаления екипаж.

Нещо повече, както показа практиката, използването на HiNAS 2.0 има и определени ползи от екологична гледна точка. По-точното планиране и изборът на оптимален маршрут е довело до 7 процента икономии от горивото на плавателния съд Prism Courage". Това от своя страна е съкратило с 5 процента изхвърления в атмосферата въглерод. За съжаление това достижение едва ли ще даде начало на нова ера в безпилотните плавателни съдове, без нито един член на екипажа на борда. Определена част от маршрута съдът е управляван от хора, които се правели това в районите на интензивен морски трафик, при влизане и излизане от пристанища и при акостиране на пристана на терминала. Компанията Avikus планира да пусне търговски вариант на системата HiNAS 2.0 в края на тази година. Новият й вариант  ще бъде по-адаптивен, ще може да управлява плавателни съдове с различни размери и да бъде използван както  в неголеми яхти за разходки, така и в огромни морски контейнеровози. Използването на технологии за автономна навигация от второ ниво ще намали частично дефицитът от квалифицирани кадри, който се появи в последно време в областта на морското плаване, да повиши нивото на безопасност и да бъдат снижени щетите за околната среда.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ