Meta зарадва инвеститорите с ръст на приходите след няколко поредни тримесечия на спад
Акциите на Meta Platforms Inc. поскъпнаха с близо 12% в следборсовата търговия в сряда, след като компанията отчете приходи за първото тримесечие, които надхвърлиха прогнозите на анализаторите и сигнализираха за началото на възстановява на разходите за дигитална реклама, предаде Си Ен Би Си.
Компанията отчете печалба на акция от 2,20 долара при приходи от 28,65 млрд. долара срещу очакваните от анализаторите, анкетирани от Refinitiv, печалба на акция от 2,03 долара при приходи от 27,65 млрд. долара. Приходите на компанията нараснаха след три поредни тримесечия на спад.
Дневно активните потребители (DAU) на компанията за периода са били 2,04 млрд. спрямо очаквани 2,01 млрд., а активните месечни потребители са били 2,99 млрд.
За второто тримесечие компанията майка на Facebook очаква приходи между 29,5 и 32 млрд. долара, докато анализаторите залагаха на 29,5 млрд. долара.
„Имахме добро тримесечие и нашата общност продължава да расте“, каза изпълнителният директор на Meta Марк Зукърбърг в изявление, придружаващо финансовия отчет. „Компанията става по-ефективна, за да можем да създаваме по-добри продукти по-бързо и да се поставим в по-силна позиция, така че да постигнем нашата дългосрочна визия“, каза още той.
Подразделението Reality Labs на Meta, което разработва технологиите за виртуална реалност и разширена реалност за метавселената, регистрира оперативна загуба от 3,99 млрд. долара, продължавайки лошото си представяне. Компанията добави, че оперативните загуби в Reality Labs ще се увеличат тази година.
Нетната печалба в цялата компания спадна с 24% до 5,71 млрд. долара в сравнение с 7,47 млрд. долара през същото тримесечие на миналата година.
Мета каза, че общите разходи за 2023 г. ще бъдат в диапазона от 86 до 90 млрд. долара. Тази цифра включва разходи за преструктуриране, които варират между 3 и 5 млрд. долара.
Капиталовите разходи ще останат в диапазона от 30 до 33 млрд. долара, като това се дължи на увеличените инвестиции в изкуствен интелект и поддържаните от реклами продукти като новинарския канал и Reels.
Ралито след края на пазарната търговия допълнително стимулира акциите, които са във възходяща тенденция, откакто Зукърбърг обяви през февруари, че 2023 г. ще бъде „годината на ефективност“ за компанията.
Акциите загубиха две трети от стойността си през 2022 г., но се повишиха със 74% тази година, преди отчета за печалбите. Включвайки скока след доклада в сряда до над 234 долара за акция, книжата се повишиха с около 164% от най-ниското си ниво през ноември 2022 г. от около 89 долара.
Инвеститорите се обединиха около плановете на Зукърбърг да намали персонала на компанията чрез поредица от съкращения, които ще доведат до освобождаване на общо 21 хил. служители. Приходната база на компанията се сви от опустошения пазар на онлайн реклама и продължаващите ефекти от актуализацията на правилата за поверителността на iOS от 2021 г., която драматично ограничи възможностите за таргетиране на реклами.
Компанията-майка на Google Alphabet, която доминира пазара на онлайн реклами заедно с Meta, отчете резултати за първото тримесечие във вторник, които надминаха очакванията на анализаторите, въпреки че приходите от реклами спаднаха спрямо предходната година.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.