Бизнес перспективи: Дойде ли краят на стрийминг войните?

Бизнес перспективи: Дойде ли краят на стрийминг войните?

Подобно на близо 270 млн. души по света, Боб Айгър гледа много Netflix. Но сега главният изпълнителен директор на Disney говори открито за това.

„Netflix е в много отношения златният стандарт, когато става въпрос за стрийминг“, каза Игър по време на конферентния разговор за тримесечният финансов отчет на компанията на 7 май.

И той не е единственият голям медиен директор, който хвали конкурентни платформи, пише YahooFinance.

„Сами по себе си Disney е невероятна компания“, заяви главният изпълнителен директор на Warner Bros. Discovery (WBD) Дейвид Заслав в четвъртък.

Amazon също получи комплименти, като шефът на WBD за стрийминг Джей Би Парет каза: „Очевидно Amazon и Netflix са невероятно привлекателни“.

Тези цитати, извлечени от стенограмите на конферентните разговори на конкурентни медийни компании през този сезон на корпоративни отчети, правят едно нещо пределно ясно: стрийминг гигантите обявиха примирие.

Неслучайно този „момент настъпва сега. Правилата на играта вече се променяха. Преди време нещото, което Уолстрийт възнаграждаваше, беше ръстът на абонатите, тъй като многобройни платформи наводниха пазара. Рентабилност? На кого му пукаше. Свободен паричен поток? Никой не го интересува.

Целта беше да се привлекат възможно най-много потребители. Това доведе до ера на преразход, тъй като платформите се надпреварваха да привлекат топ продуценти и да си осигурят най-търсените предавания.

По това време Netflix беше водачът. Платформата си осигури известния продуцент Райън Мърфи с договор за 300 млн. долара през 2018 г. Създателят на „Бриджъртън“ Шонда Раймс също подписа с компанията по това време, като заключи сделка за 100 млн. долара.

Други скоро го последваха. Съобщава се, че през 2019 г. Warner Bros. Discovery (тогава известна като WarnerMedia) е похарчила над 1 млрд. долара за правата за стрийминг на „Теория на Големия взрив“. NBCUniversal (CMCSA) на Comcast даде 500 милиона долара за правата за стрийминг на „Офисът“ същата година. Дори Big Tech се включи в надпреварата с мащабни инвестиции, като  Apple вложи 6 млрд. долара в пускането на Apple TV+, която предлагаше само девет оригинални сериала по това време.

С времето обаче нагласите на Уолслтрийт започнаха да се променят. Може ли стриймингът - невероятно евтин начин за потребителите да имат достъп до любимото си съдържание с натискането на един бутон - да се превърне в истински бизнес? Инвеститорите не бяха толкова сигурни. Индустрията се бори да докаже, че грешат.

Последваха няколкократни увеличения на цените и мерки срещу споделянето на пароли. По-евтини абонаментни планове с реклами и масови съкращения. Това помогна за подобряване на рентабилността на стрийминг услугите, въпреки че повечето компании (без Netflix и WBD) все още не правят пари в тези подразделения.

Напоследък партньорствата и пакетните предложения между конкурентни медийни компании се превърнаха в истинска тенденция, произтичаща не само от предизвикателствата, свързани с рентабилността, но и с по-непостоянния потребител.

Миналата седмица Disney и Warner Bros. Discovery обявиха нов пакет в САЩ, който ще обедини Disney+, Hulu и Max стрийминг услуги.

По-рано тази година Warner Bros. обяви партньорство за спортен стрийминг с ESPN на Disney и Fox. През декември WBD си партнира с Netflix за пакет, поддържан от реклами за $10, предлаган чрез Verizon.

Прегръдката между конкурентите сигнализира за ясна промяна в индустрията, тъй като консолидацията дебне зад ъгъла, като Paramount в момента търси купувач, а WBD не веднъж е бил в центъра на преговорите за сливания и придобивания, след като двугодишният период на блокиране след сливането между WarnerМедиа и Discovery официално приключи.

Както Дейвид Заслав каза миналата седмица, „Имаме повече сила заедно“. Скоро ще разберем дали това е така.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ