Ройтерс: OpenAI влиза в конкуренция с Google Chrome с нов браузър

OpenAI е близо до пускането на уеб браузър, захранван от изкуствен интелект, който ще се противопостави на доминиращия на пазара Google Chrome на Alphabet, предаде Ройтерс, позовавайки се на запознати източници.
Според източниците планът е браузърът да бъде пуснат на пазара през следващите седмици, като той има за цел да използва изкуствен интелект, за да промени коренно начина, по който потребителите сърфират в мрежата.
Ако бъде приет от 500-те милиона активни седмични потребители на ChatGPT, браузърът на OpenAI може да окаже натиск върху ключов компонент от рекламния поток на Google. Chrome е важен стълб на рекламния бизнес на Alphabet, който представлява близо три четвърти от приходите на компанията, тъй като Chrome предоставя потребителска информация, за да помогне на Alphabet да насочва рекламите по-ефективно и печелившо, а също така дава на Google начин да насочва трафика от търсене към собствената си търсачка по подразбиране.
Браузърът на OpenAI е проектиран да поддържа някои потребителски взаимодействия в рамките на ChatGPT-подобен чат интерфейс, вместо да води до кликане към уебсайтове, твърдят двама от източниците на агенцията.
Водена от предприемача Сам Алтман, OpenAI преобърна технологичната индустрия с пускането на своя AI чатбот ChatGPT в края на 2022 г. След първоначалния си успех, OpenAI се сблъска с ожесточена конкуренция. Включително от Google и стартъпа Anthropic, като сега търси нови области на растеж.
През май OpenAI заяви, че ще навлезе в хардуерната сфера, плащайки 6,5 милиарда долара, за да купи io - стартъп за AI устройства, основан от бившият главен дизайнер на Apple Джони Айв.
Според източниците, уеб браузърът би позволил на OpenAI директно да интегрира своите продукти с AI агенти, като Operator, в процеса на сърфиране, което ще позволи на браузъра да изпълнява задачи от името на потребителя.
Достъпът на браузъра до уеб активността на потребителя би го превърнал в идеалната платформа за AI „агенти“, които могат да предприемат действия от тяхно име, като например резервации или попълване на формуляри, директно в уебсайтовете, които използват.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |Защо неподчинението е важно и как да го практикуваме?
Техники за успех |На днешната дата, 9 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Цвете от пустинята Атакама в Чили може да крие ключа към устойчиви на суша култури
Любопитно |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Защо неподчинението е важно и как да го практикуваме?
Техники за успех |Данъчни реформи: Основателят на Revolut се премести от Великобритания в ОАЕ
Компании |Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Свят |Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Общество |На днешната дата, 9 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Урсула фон дер Лайен: Русия иска да всее раздор в ЕС, трябва да отговорим с единство
ЕС |Вътрешни кризи спъват външната политика на Обама
Свят | Advertorial |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.