Силното представяне на облачния бизнес компенсира слабите онлайн продажби на Amazon

Силното представяне на облачния бизнес компенсира слабите онлайн продажби на Amazon

Силното представяне на облачния бизнес компенсира слабите онлайн продажби на Amazon

Основният бизнес на Amazon за електронна търговия може да изпитва затруднения, но печелившите отдели на компанията дават резултати, пише Би Би Си.

През първите три месеца на годината онлайн продажбите на Amazon се задържаха на практика на нивото за същия период  от 2022 г., съобщи компанията в четвъртък.

Тези разочароващи резултати бяха обаче компенсирани от по-добри от очакваното продажби в звеното на компанията за облачни услуги, както и по-силните резултати на рекламния бизнес.

В рекламното звено на Amazon приходите са скочили с 23% в сравнение с миналата година, докато продажбите в Amazon Web Services - отдавна големият двигател на печалбата на компанията - са нараснали с 16%.

Общите приходи на компанията са нараснали с 9% до 127,4 милиарда долара през периода януари-март. Това представяне е сравнимо с растежа в края на миналата година, но представлява голям спад от периода на пандемията, когато продажбите скочиха с над 40% в някои тримесечия.

Все пак представянето на фирмата беше по-добро от очакванията на много анализатори и печалбата скочи до 3,2 млрд. Този резултат обаче е много по-добър в сравнение със същото тримесечие на 2022 г., когато компанията регистрира загуба от 3,8 млрд. през

Печалбите също се повишиха в знак, че стремежът на фирмата към намаляване на разходите може да започне да дава резултати.

„Има какво да харесаме в това как нашите екипи работят за клиентите, особено на фона на несигурна икономика“, каза главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси.

Продажбите в Amazon са бавни, тъй като все повече купувачи се връщат във физическите магазини и намаляват онлайн покупките. Освен това много хора стегнаха бюджетите си в отговор на нарастващите разходи за живот.

Откакто пое юздите миналата година, Джаси полага усилия да подобри финансовото представяне на фирмата, закривайки някои нерентабилни програми, като например нейното фитнес подразделение Halo тази седмица. Той също така спря плановете за разширяване на бизнеса за недвижимите имоти, преразглежда мрежата  за доставки на компанията в САЩ и обяви съкращения на хиляди работни места. Размерът на работната сила на фирмата се е свил с 10% от март миналата година.

Акциите на компанията поскъпнаха с повече от 7% в следборсовата търговия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ