Хиперзвуков пътнически самолет лети от Лос Анджелис до Токио за час

Хиперзвуков пътнически самолет лети от Лос Анджелис до Токио за час

Представители на сравнително младата базирана в Хюстън аерокосмическа компания Venus Aerospace разкриха подробности относно Stargazer -  хиперзвуков пътнически самолет, който се разработва от 2020 г. Този самолет, предназначен да превозва 12 пътници, ще може да ускорява до скорост от 9 Маха, а максималната му височина на полета е почти 52 километра.

Въпреки че Venus Aerospace нарича Stargazer „космически самолет“, той никога дори няма да се доближи до границите на космоса и атмосферата - линията на Карман, която е с още 50 километра над максималната му височина на полета. Въпреки това пътниците ще имат поглед към Земята през прозореца на самолета, който се доближава максимално да панорамата от ниска околоземна орбита.

Самолетът ще може да отведе пътниците от Лос Анджелис до Токио за около един час. За сравнение, конвенционален самолет изминава същото разстояние за 11 часа. По време на излитане, кацане и маневриране двигателите на самолета Stargazer работят в обичайния турбореактивен режим. Но веднага щом самолетът се издигне на голяма височина и е на достатъчно разстояние от всякакви населени места, той преминава към ракетния свръхзвуков режим на работа на двигателите.

Според плановете на ръководството на Venus Aerospace, тестовият полет на първия прототип на самолета Stargazer може да бъде извършен не по-рано от 2025 г. След това ще изминат още поне пет години, през които ще бъдат извършени летателни изпитания, за да се гарантира безопасността на полетите и надеждността на всички компоненти на самолета.

Интересното е, че ръководството на Venus Aerospace твърди, че цената на полет със самолет Stargazer ще бъде сравнима с цената на билет първа класа за редовен пътнически полет. Нещо повече, Venus Aerospace планира да предприеме някои допълнителни мерки, които ще помогнат за намаляване на цената на билета за полета на Stargazer. В заключение, дори ако всичко върви по план, Venus Aerospace все още има много работа за преодоляване на психологическите бариери и страхове от свръхзвукови пътнически полети, които хората са развили след катастрофата на Concorde през юли 2000 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ