Threads на Meta вече е достъпна и в ЕС
Пет месеца след пускането ѝ в други части на света социалната мрежа Threads на Meta вече е достъпна в Европейския съюз, предаде Би Би Си.
Meta се надява, че ще стимулира интереса към платформата, която привлече повече от 100 милиона потребители през първата си седмица, преди тези числа да спаднат. Социалната мрежа не беше достъпна в ЕС, който има строги правила относно потребителските данни.
Шефът на Meta Марк Зукърбърг обяви новината с публикация в Threads, приветствайки нови потребители от цяла Европа.
Говорител на Meta каза, че платформата е претърпяла „значителни подобрения“ след стартирането ѝ в други страни през юли.
Липсата на ключови функции, като уебсайт и функция за търсене, допринесе за отслабването на първоначалния интерес на потребителите.
Оттогава платформата е направила „значителни подобрения“ оттогава, включително за по-голяма оперативна съвместимост с Instagram, която компанията също притежава, поясни говорителят на Meta.
„От днес хората в ЕС могат да изберат да създадат профил в Threads, който е свързан с техния акаунт в Instagram, което означава, че получават същото изживяване като всички останали по света, или пък да използват Threads без профил“, каза говорителят.
Само три седмици след стартирането на социалната мрежа Зукърбърг заяви, че Threads е загубила половината от своите потребители.
Пускането на нови функции ѝ помогна да си върне повечето от тях , но Threads остава по-малко популярен от прекия си конкурент X на Илон Мъск и има много по-малко потребители от TikTok или други платформи на Meta като Instagram и Facebook.
Meta не е разкрила официално причината за по-късната поява на приложението в ЕС, но се смята, че това се дължи на строгите разпоредби на блока.
Говорител на Meta каза пред технологичното издание „Върдж“ през юли, че това се дължи на „предстояща регулаторна несигурност“.
Законът за цифровите услуги на ЕС, който налагат нови отговорности на големите технологични компании, влезе в сила през август.
Той има за цел да защитават потребителите на големи социални платформи и включват правила за рекламиране на деца и изискване фирмите да бъдат по-прозрачни относно своите алгоритми пред регулаторите.
Threads иска разрешение за достъп до много данни на вашето устройство, включително данни за местоположение, покупки и история на сърфиране.
Понастоящем не е известно дали приложението е претърпяло значителни промени, за да отговаря на законите на ЕС.
Въпреки това през октомври Meta обяви, че абонаментните услуги, предлагащи достъп до социалните мрежи без реклами, ще бъдат въведени в по-голямата част от Европа, надявайки се това да отговори на опасенията на ЕС.
Този ход дойде, след като Meta беше глобена с 390 млн. евро през януари за нарушаване на правилата на ЕС относно рекламите.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.