Проучване: Българинът използва устройства повече от европейците

Проучване: Българинът използва устройства повече от европейците

Българските потребители използват електронни устройства почти 10:36 часа дневно, което е доста над средните 8 часа за Европа. Това сочи годишното изследване Samsung Techonomic Index. То предлага поглед върху поведението и нагласите на 18 000 европейски потребители към технологиите.

В преобладаваща част от домовете в Европа (98% ) има поне един мобилен телефон, компютър или лаптоп, телевизор и домакинска техника. В момента таблетите навлизат на пазара с 64% дял, показвайки ръст от 11% спрямо 2014 г.

Проучването показва, че домът на 2015 г. в Европа е обогатен с технологии и броят на устройствата в домакинството е нараснал на 19, с 1 пункт повече от 2014 г. Не само че домакинствата имат повече устройства, но и времето прекарано за използването им е нараснало – потребителите ползват електроните устройства по 8 часа дневно, спрямо 7,7 часа през 2014 г.

Европейците притежават средно 19 технологични/електронни устройства в домовете си. Миналата година са имало средно 18 броя. Българите са близо до средното ниво за Европа с 20 устройства.

Мобилните телефони, компютър/лаптоп, телевизори и уреди за готвене и почистване са навлезли почти изцяло в живота на европейските домакинства. Таблетите са се увеличили с 11% през 2015 г. Почти две трети (64%) от домакинствата имат поне един таблет, сравнено с половината (53%) през 2014 г. България отново следва средните резултати за Европа (64 на сто).

Апетитът на Европа към технологиите е по-ясно изразен в южните страни, където потребителите са много по-склонни да купят нови устройства, сравнено със средното ниво за Европа.

Един от петима европейци (21% ) възнамерява да купи мобилен телефон в следващите три месеца. Двама от петима италианци (42% ) планират покупка на нов телефон през идните три месеца, което е два пъти повече от средното за Европа. За Испания цифрата е 31%. 

В сравнение с други европейски страни, три пъти повече  италианци планират да оборудват дома си с нови телевизори и уреди за почистване или готвене в следващото тримесечие. По отношение на телевизори, уреди за готвене и уреди за почистване, българите се намират над средното равнище за Европа – съответно 19%, 19 на сто и 16 на сто в сравнение с 12%, 10 на сто и 11 на сто средни резултати за Европа.

В Италия 26%  от хората планират купуването на нов таблет в идното тримесечие, като процентът надвишава двойно резултата за изминалата година и повече от два пъти средния за Европа (11%). Нагласите на българския потребител са точно колкото и средното европейското равнище (11%).

19% от потребителите в България планират покупката на нов телевизор, 19% – нови уреди за готвене и 16% – нови уреди за почистване.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ