Холандски сайт предлага нова форма на платено съдържание

Холандски сайт предлага нова форма на платено съдържание

Холандски сайт предлага нова форма на платено съдържание

Трудно е да си представим какво би накарало свикналите с напълно свободния достъп интернет потребителите да плащат за новини и журналистически материали, но може би един холандски стартиращ бизнес е открил формулата, разказва Business Insider. 

Става дума за Blendle - сайт и приложение, което предлага на читателите срещу малки суми да купуват отделни статии на водещи медии, вместо да им се налага да плащат за месечен или годишен абонамент само за една конкретна медия. Схемата е следната: хората се регистрират в Blendle и посочват данните на кредитната си карта - веднъж, в началото. След това изброяват новинарските теми, от които се интересуват, въз основа на което се сформира уникален за интересите им нюзфийд. Когато кликнат на някои заглавие от него в сайта или в приложението за смартфони и таблети, те показват, че материалът ги е заинтригувал и искат да платят, за да го прочетат. Автоматично сумата се изтегля от картата им. Може би най-интригуващата част от услугата е, че ако потребителят не е харесал съдържанието, може да получи незабавно парично обезщетение, стига да даде обратна връзка защо. 

Blendle вече има 200 000 потребители при население на Холандия от 16,8 милиона души. Създателите му посочват, че 20% от тези хора плащат за онлайн журналистически текстове. Става дума за аудитория, съставена предимно от млади хора. Средно, за около 5% от статиите се изисква обезщетение, най-вече след прочит на публикации, определени от потребителя като  "жълти писания."

Услугата е привлякла вниманието на водещи инвеститори. Германската издателска група "Аксел Шпрингер", която наскоро инвестира в американския сайт Business Insider, и "Ню Йор Таймс" са вложили 3,8 милиона долара в Blendle през октомври 2014 г. От фирмата обясняват, че ще използват парите за разрастване на бизнеса извън границите на Холандия, като за начало може би услугата ще намери добра почва на немския и френския медиен пазар. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ