7 гафа в бизнес общуването

7 гафа в бизнес общуването

Когато се опитвате да установите професионални отношения с някого, е много лесно да отблъснете непознатия с редица типични за бизнесмените гафове. Станете ли по-близки, може да си позволите повече, стига да сте наясно как предпочита да работи новият ви партньор. Винаги се съобразявайте със следните правила, когато общувате с някого на професионални начала, съветва „Бизнес инсайдър”:

Не се обаждайте след края на работното време, освен ако нямате друга уговорка

Ако контактът ви не е предложил час за разговор след работното време, не му се обаждайте и не пращайте имейли след 6-7 вечерта, освен ако не става въпрос за спешност или за работа, която ще се върши през нощта. Няма нищо по-дразнещо от това да отговаряш на телефона си в 10 вечерта, за да обсъждаш работа. Много от нас предпочитат да изключат от работния ритъм, когато деловият ден приключи, затова нежеланите обаждания и имейли могат да настроят колегата ви срещу вас.

Оставете личните канали на мира

Не търсете бизнес познатите си по личните им телефони, имейли, Фейсбук или чат канали, освен ако те изрично не са ви го разрешили. Повечето хора не обичат да смесват личния с професионалния си живот, затова не ги принуждавайте да го правят. Ако те започнат първи обаче, отговорете им.

Пунктуацията и смайлитата – на минимум!

Когато не познавате човека, е малко странно да слагате по пет удивителни в края на изреченията и да казвате неща като „Ей, страшно ти мерси!”. Не засипвайте хората с фамилиарност, преди да сте ги опознали. Прекаленият ентусиазъм често се възприема като неискрен. Подходете плавно с емоциите си.

Оставяйте време за отговор

Ако някой не ви е отговорил веднага, не започвайте да го бомбардирате с имейли, sms-и и съобщения на гласовата поща! Оставете му време за реакция – потърсете отново връзка след ден или дори след седмица, ако въпросът не е спешен.

Ако ви откажат, не настоявайте

Ако получите отказ на някакъв въпрос, не го перифразирайте в опит да попитате отново. Казали са ви – не! По-добре дайте на човека време да помисли, поставете отново проблема на по-късна дата и променете условията, така че по-добре да устройват партньора ви. Колкото повече се натискате, толкова по-силен отпор ще срещате, не забравяйте това. Нежелателно и почти невъзможно е да принудите някого да каже „да”.

Не се поправяйте

Много внимателно планирайте онова, което ще кажете и предложите. Грозно е да споменете нещо, после да замърморите и да промените казаното. Винаги е най-добре да започвате новите бизнес отношения бавно, за да имате време да решите как искате те да продължат, след като видите първоначалните резултати.

Помнете – времето на другите е безценно

Времето на партньорите ви е много ценно, така че внимателно преценете какъв тип комуникация ще сработи най-добре за вас. Като цяло имейлите са най-ненатрапчивата форма на бизнес общуване, затова, ако те са ви достатъчни, за да предадете посланието си, първо започнете с тях.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ