7 причини, които карат хората да напуснат работа, дори и да я харесват

 7 причини, които карат хората да напуснат работа, дори и да я харесват

Загубата на добър служител винаги е малка криза. От една страна са финансовите проблеми, свързани с намирането, обучението и наемането на нов кадър, който да замени напусналия. От друга е несигурността, която новия служител носи и трудностите, пред които ще се изправи останалата част от персонала, преди запълването на дупката, оставена от бившия колега.   

Понякога причината за напускането е логична: семейни причини, професионални несъвместимост с екипа или пък предложение за работа, което е било прекалено добро, за да бъде отказано.В тези случаи, преходът е труден, но поне разбирате причините за неговото решение. Какво, обаче може да кажем за случаите, когато хората напускат, въпреки че харесват своята работа?

Ако искате да задържите най-талантливите си служители, трябва да сте наясно с тези 7 от най-често срещани причини:

1. Застой.

Хората не искат да си представят, че са ограничени в една работна плоскост и че ще идват на същото работно място, правейки едно и също нещо всеки ден, в продължение на следващите 20 или дори 40 години.

Хората искат да имат чувството, че се движат напред и, че се израстват в своята професионалната кариера. Те искат да имат цели, към които да се стремят. Ако не им предложите възможност за развитие и професионален растеж, те ще ги потърсят на друго място.

2. Претоварване.

Преумората е най-големият убиец на мотивацията. Именно най-способните и отдадени служители са тези, които често са подложени на най-голямо напрежение, защото от тях се очаква най-много.  Ако не получават заслуженото признание и повишение, а отговорности и задачи им нарастват постоянно, те ще се почувстват използвани.    

3. Неясна визия и цели.

Няма нищо по-разочароващо от работно място, изпълнено с идеи и големи мечти, което няма стратегия и план, нужни за тяхното реализиране.  Кой талантлив човек би искал да отдаде своето време и енергия, подкрепяйки нещо толкова неясно и несигурно?! Хората искат да знаят, че работят за създаването на нещо важно, а не просто за поредната заплата.

4. Печалбите преди всичко.

Когато една организация цени приходите повече от своите служители, най-добрите търсят друго място, което ще оцени техните усилия, оставяйки след себе си работници, които са твърде посредствени и апатични, за да намерят по-добра професионална реализация.

Резултатът е една офис култура, която се характеризира със незадоволеност, нисък морал и проблеми с дисциплината. Разбира се, че печалбата, продуктивността и задоволяването на заинтересованите в бизнеса страни са изключително важни, но успехът в крайна сметка зависи от хората, които си вършат работата, по най-добрия начин.  

5. Липса на признание.

Дори и най-безкористните искат да получат признателност и възнаграждение за добре свършената работа. Това е естествена част от човешката природа. Когато не отдавате заслуженото на вашите служители, не само, че не ги мотивирате, но и пропускате най-лесния и ефективен начин да подобрите тяхната производителност. 

Дори и да не разполагате с бюджет за бонуси и повишения на заплатите, има много начини да покажете благодарност, без да харчите огромни суми пари - едно просто „благодаря“ не ви струва нищо.

6. Липса на доверие.

Служители ви могат да преценят дали действията ви отговарят на вашите думи.  Ако те забележат, че работите с неетични доставчици, мамите клиенти и не държите на думата си, най-принципните служители ще ви напуснат. Най-лошото е, че ще има хора, които ще останат и ще последват примера ви.

7. Строга йерархия.

Всяко работно място има нужда от лидерска структура, но комуникацията, изградена на принципа „от горе-надолу“, прави служителите нещастни.

Ако най-добрите ви работници, знаят, че от тях се очаква да изпълняват задачите си, без да допринасят със своите идеи и без да имат правомощията да вземат решения, постоянно съобразявайки се с някой друг, който заема по-висш пост, те няма да бъдат много доволни от ситуацията.  

В крайна сметка, много хора напускат, заради своя шеф, без да имат проблем със самата работа или организация. Замислете се дали правите нещо, което може да накара най-добрите ви служители да напуснат и започнете да правите необходимите промени, за да ги задържите.

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, за Inc.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?