Добрият бизнес се гради лице в лице

Добрият бизнес се гради лице в лице

Отговарянето на имейли, гасенето на пожари, сметките – това са важни неща, които не бива да занемарявате. Един експерт обаче смята, че има нещо още по-важно, което трябва да заема поне 25% от деня ви.

Бизнесите се градят на няколко опорни стълба – идеята, екипът, планът и изпълнението. Има обаче още един такъв стълб, който много често пренебрегваме, смята съоснователят на компанията Yes To Inc. Идо Лефлер, чиято фирма се нарежда на второ място в САЩ по производство на естествени продукти за красота.

Тази основна опора на бизнеса са добрите и старомодни отношения лице в лице – със служителите, с инвеститорите, с доставчиците, с клиентите, с медиите и може би с много други хора, които вземат пряко и ключово участие в бизнеса ви. Добрите връзки с тях са лепилото, което държи структурата цяла.

Много основатели на бизнес прекарват дните си на автопилот, като само се мъчат да жонглират едновременно с всички топки. Знаете как е: отивате в офиса, проверявате си календара, отговаряте на спешните имейли, препивате с кафе, избягвате поредната криза... и после всичко отначало! Може би понякога успявате да вместите малко време за изграждане на отношения в края на деня. Лесно е да се падне в този капан, но опитът показва, че изграждането на взаимоотношенията трябва да е най-важната ви задача за всеки ден! Нещо повече – собствениците на бизнес трябва да прекарват една четвърт от времето си в това да изграждат, поддържат и подобряват връзките си с другите.

Това всъщност е много лесно, ако просто разбиете процеса на няколко прости стъпки. Ето ги и тях:

Първа стъпка: Направете списък.

Изберете петима души от всяка от гореизброените категории, които са ключови за бизнеса ви. Съставете списък. Четете го всяка седмица.

Втора стъпка: Направете истински контакт.

Вдигнете телефона и проверете как вървят нещата с колега Х. Бъдете искрени. Опознайте този човек. Използвайте времето, през което пътувате към работа, за да говорите с хора, без да се разсейвате от задачите си.

Трета стъпка: Срещи.

Планирайте вечери, режете ленти, посещавайте банкети, идете на ски. Изградете приятелства. Хората обичат да правят бизнес с хора, които харесват – и толкоз. (Забележка: Ако наистина не харесвате някого, не се мъчете да се преструвате.)

Четвърта стъпка: Повторете (и то често).

Преди няколко години компанията Yes To се сблъска със сериозно предизвикателство. След две години феноменален растеж се появи огромен проблем с един от ключовите търговци, който можеше да унищожи компанията. Когато научил за това, Идо Лефлер незабавно прекъснал ваканцията със семейството си и отлетял с целия си изпълнителен екип, за да посети търговеца. Екипът запретнал ръкави и започнал да работи със съдружниците, докато не намерили заедно решение на проблема. После всички се извинили. От сърце и пространно. Така заедно всички могат да извадят една компания от задънената улица, стига да имат желание за това.

Година по-късно Лефлер и бизнес партньорът му Ланс се събрали на работна среща с генералния директор на търговската компания. Той се навел многозначително напред и промълвил: „Ако не бях аз, вие, момчета, отдавна щяхте да сте извън бизнеса”. Това проникновение било споделено, защото всички тези хора имали възможност да се опознаят на човешко ниво и в резултат на това да пожелаят да бъдат част от успеха си, а не от провала. Ето защо личните контакти са основата, върху която се градят години на добри отношения, взаимна подкрепа, истинско приятелство и доверие, което може да промени живота на всеки.

По материали от чуждия печат

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ