За какво са ни новите идеи?

За какво са ни новите идеи?

Днешната бизнес среда се променя бързо. Новите технологии, правителствените регулации и условията на глобалния пазар принуждават компаниите непрекъснато да разработват нови продукти и услуги, като същевременно увеличават ефективността си.

Като чуете за иновации може би си представяте услуги на базата на технологиите като например онлайн търговия или революционни продукти като смарт телефоните. Но иновациите могат да бъдат в много по-различни области. Като да създадете нов процес за обмен на информация във вашата компания например и да свържете офисите в Ню Йорк и Берлин.

Така служители, които изобщо не се познават могат да общуват нормално, да споделят инфорация за клиентите и да подобравят продуктите в реално време. Този иновативен процес може да не включва нито една нова технология или да не доведе до създаването на нов продукт. Но ще даде на компанията значително конкурентно предимство, защото ще увеличи споделеното познание сред служителите и ще подобри обслужването на клиентите.

Иновация е нов продукт, услуга или начин на правене на бизнес, които дават на компанията конкурентно предимство.

Добре е да знаем, че далеч не всички креативни идеи за нови продукти, услуги или бизнес процеси се превръщат в иновации. Те стават такива само, когато се разработят, опаковат, позиционират, промотират и се реализират. Успешните иноватори започват да действат след като е приключил креативният процес. Те вземат свежата идея и я съпоставят с реалните проблеми. Ако успява да реши някой от тях, си струва да се работи по нея. Това обикновено води до появата на нов продукт, услуга или процес.

 

Кумар Нощур, консултант по приложение на иновациите. Преподава бизнес стратегии, иновации и управление на технологиите в Бостънския университет и в Университета в Мелбърн. Работил е за 3M, AT&T (Лаборатории „Бел”), „Дженеръл електрик”, „Жилет”, „Проктър & Гембъл”, „Джонсън & Джонсън” и „Нешънъл семикондукторс”. Доктор е по управление на технологичните иновации в училището по мениджмънт „Слоан” към Масачузетския технологичен институт (МИТ). Основател е на компанията „Видиа”.

Из „Иновациите – нашият голям шанс” – 21. книга от поредицата „Джобен наставник”, изданаие на „Мениджър” и Harvard.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Защо автоматизацията с чатботове е ключът към успеха на вашия бизнес: Преглед на възможностите и ролята на AI-Masters агенцията
Москва предаде на САЩ 350 страници документи за убийството на президента Джон Кенеди
До края на годината у нас трябва да има осем самолета F-16
Краят на октомври наближава, а Бюджет 2026 все още го няма. Лакомство или пакост?
Качествено образование в пансионно училище в чужбина: новият език на успеха
Digital age: Техно пробиви и открития
Проблем: Япония отчете рекорден брой смъртоносни атаки на мечки срещу хора
Тръмп: Израел може да поднови боевете в Газа, ако "Хамас" не спази споразумението за прекратяване на огъня