Затворете очи и вижте бъдещето!

Затворете очи и вижте бъдещето!

Представете си следната ситуация: Като продуктов мениджър в компания, която произвежда екипировка за катерене, вие забелязвате, че потребителите все повече се интересуват от екстремни спортове, сфера, в която вашата компания още не е навлязла. Разглеждайки специализирани списания на вас ви хрумва идеята за нова линия дрехи. В нея ще се използват високотехнологични материали, особено подходящи за любителите на силните усещания. Въпреки че този пазар е относително малък, вие мислите, че той ще се разраства през следващите години. Опасението ви са свързани с това, че мениджмънтът може и да не приеме идеята, защото в момента потенциалът за евентуални продажби и печалби е относително малък.

Как ще накарате хората да се въодушевят от новата линия дрехи? Отправната точка за успеха е създаването на вълнуваща визия. Това е онази въздействаща мисловната картина, която ще убеждава в смисъла на вашата идея.

Създайте визията

След като тя е в главата ви, ще трябва да намерите начин да я комуникирате с другите. Ясната визия в писмена форма е един вид механизъм за представяне на идеята ви пред света:

• Тя представя по вдъхновяващ начин идеалния резултат от това, което искате да постигнете. Визията трябва да бъде кратка, да показва голямата картина на позитивните промени, които ще се случат, когато се реализира.

• Тя мотивира и вдъхновява хората да предприемат действия в правилната посока. В идеалната ситуация в писмена форма разказвате за целите или за общата кауза, която аудиторията може да припознае. Така имате по-голям шанс да я спечелите.

След като сте измислили идеята, отговорете си на следните въпроси:

• Каква е новото в нея?

• Имате ли име?

• Каква е вашата роля?

• Кои ползи правят идеята стойностна? Как ще се отрази на клиентите?

След това трябва да затворите очи и да си представите бъдещето, когато иновацията ще е в действие. Фокусирайте се върху идеалните резултати, не върху това как ще ги постигнете. После опишете това, което видяхте. Може да повтаряте това упражнение често, за да си изяснявате картината.

КУМАР НОЩУР е консултант по приложение на иновациите. Преподава бизнес стратегии, иновации и управление на технологиите в Бостънския университет и в Университета в Мелбърн. Работил е за 3M, AT&T (Лаборатории „Бел”), „Дженеръл електрик”, „Жилет”, „Проктър & Гембъл”, „Джонсън & Джонсън” и „Нешънъл семикондукторс”. Доктор е по управление на технологичните иновации в училището по мениджмънт „Слоан” към Масачузетския технологичен институт (МИТ). Основател е на компанията „Видиа”.

 Из книгата "Иновациите - нашият голям шанс", от поредицата "Джобен наставник" на "Мениджър" и Harvard.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ