Как да очароваме новите си познати
Всички познаваме това чувство – иска ви се да се запознаете с някого – може би с красивото същество, което сте забелязали на купон, или с някой от големите играчи в отрасъла ви – но да отидете при човека и да направите усилието да превърнете един непознат в близък, изглежда прекалено стресово и притеснително. В резултат на това стоите, разтревожени, встрани и оставяте добрите възможности да ви подминат.
Нима не би било чудесно да ви се отдаде шанс да отключите силата на чара си и да научите тайните на добрата комуникация, които ще улеснят започването на нови отношения?
Специалистът Робин Дрики твърди, че може да ни научи точно на това. Ветеран от ФБР, Дрики специализира в изграждането на взаимоотношения (често с престъпни личности) и в това да ги накара да му разкрият душата си. Накратко, САЩ му плащат, за да създава бързи приятелства с шпиони и престъпници. Днес той пише книги за опита си, но ни учи не как да се свързваме с лоши хора, а как да печелим доверието на потенциални клиенти, кандидати за работа и може би дори потенциални приятели и любими. Дрики е убеден, че това качество е едно от най-ключовите за основателите на нови компании.
Какви са най-важните тайни за изграждане на отлични бизнес взаимоотношения? Вероятно знаете някои от тях, като усмивката и любезността. Дрики обаче предлага и техники за очароване от най-висше ниво, като:
Установете изкуствени времеви граници. Вероятно ви се е случвало да седнете в бар и към вас да се приближи непознат, който иска да си поговорите. Още по-вероятно е да сте се почувствали неудобно в тази ситуация. Това е така, защото не знаете кога и изобщо дали ще приключи разговорът. „Първата стъпка в процеса на развиване на добро общуване и отлични разговори е да дадете на събеседника си да разбере, че краят на комуникацията скоро ще настъпи”, съветва експертът от ФБР.
Дайте почивка на егоизма си. Това вероятно е най-ползотворната, но и най-трудната от техниките на Дрики. „Да забравите егото си означава да поставите желанията, нуждите и усещането за реалността на другия пред собствените си. В повечето случаи, когато двама души започват разговор, всеки търпеливо изчаква другия да завърши историята, която разказва. След това събеседникът пристъпва към собствения си разказ – обикновено на свързана тема – и целта на това обикновено е желанието да изпъкнем с по-интересно и впечатляващо преживяване от това на събеседника. Хората, които умеят да загърбват егото си, ще продължат в такава ситуация да поощряват другия да говори за собствените си преживявания и ще пренебрегнат личната си нужда да споделят чудесната според тях лична история”, казва Дрики.
Питайте: Как? Кога? Защо? Трудно е да отговорим на такива въпроси просто с „да” или „не”. „Когато човекът, с когото искате да създадете добри отношения, споделя повече думи и мисли, майсторът на разговорите ще използва предоставената информация, за да задава въпроси с отворен край на същата тема. През цялото време човекът, който предоставя всичката информация, трябва да бъде вашият събеседник”, съветва експертът. Това означава отново да забравите егоизма си и да се вслушате в онова, което другите имат да ви кажат. Не бива да мислите какво ще бъде вашето следващо изречение. Нито да търсите аргументи защо събеседникът ви греши.
Следвайте тези съвети и бързо ще бъдете запомнени като очарователна личност и желан бизнес партньор.
Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.