Как да спечелим внимание за 30 секунди?
“Супер купата“ на САЩ показва силата на 30-секундните рекламни спотове и колко влиятелни те могат да бъдат в насърчаването на информираността за различни продукти. Но колко често ние използваме нашите собствени 30 секунди с публиката, на която искаме да повлияем?
Повечето от нас не са в бизнеса на телевизионните реклами, но в разговорите си почти винаги има един кратък момент от решаващо значение, който може да направи срещата запомняща се.
Малкълм Гладуел засяга този феномен в книгата си Blink. Той говори за "способността на нашето подсъзнание да намира модели в различните ситуации, базирани на нашия предишен опит." Гладуел обяснява колко много информацията може да тежи на способността на индивида точно да анализира дадена ситуация. И въпреки че никога няма да получите втори шанс да направите първо впечатление, имате много шансове да направите следващато впечатление.
Е, как да грабнете момента и да създадете запомнящо се впечатление? Нека се опрем на опита на специалистите по реклама:
1. Грабнете вниманието на аудиторията си. Спомнете си някоя от любимите си реклами. Коя част в търговското й послание ви прави най-силно впечатление и остава в главата ви? Каква техника използва рекламодателят, за да ви привлече - хумор, естетика, емоции, изненада или нещо друго? Помислете как бихте могли да включите тази техника в следващия си важен разговор.
2. Предайте ясно послание. Помислете какво трябва да е вашето ключово послание към целевата аудитория. Какво компанията се опитва да ви предаде и как рекламодателя се свързва със зрителите? Сега помислете за собствените си съобщения - какво е най-важното послание, което бихте искали вашата публика да получи?
3. Съсредоточете се върху диференциацията. Опитайте се да определите във вашата любима реклама това, което отличава рекламодателят от останалите. Как компанията използва търговския си нюх, за да обрисува своята уникална марка? Мислете по същия начин за себе си: Какво ви отличава от другите? Какво можете да се откроите сред своите отличителни качества?
Когато комбинирате тези три елемента имате потенциал за огромно влияние. Например, най-добрите продавачи са винаги готови да се свържат с потенциални клиенти, които твърдят, че нямат време да говорят. По същия начин най-добрите лидери често не са тези, които говорят най-дълго или най-високо, но със сигурност са тези, които изразяват своите идеи по един запомнящ се начин и могат да го направят отново и отново.
Нашият свят е изпълнен с шум, информация и хиляди неща, които отвличат вниманието. Така че, да привлечете цялото внимание - дори и за 30 секунди - е възможност, която не трябва да се пропилява. Ако можете да използвате тези 30 секунди, за да представите вашето съобщение и да се отличите от другите, вие вероятно ще бъдете чути, разбрани и запомнени. Кой не би искал това?!
Рон Ашкинас за Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.