Как ще работим след 10 години?
Огледайте се около себе си и ще разберете, че начина, по който вие и вашият екип работите днес е много по-различен от начина, по който сте си го представяли само преди няколко години. Виртуални екипи, безплатна видео-конферентна връзка, уебинари и аутсорсинг. Всичко прави наистина трудно да се прогнозира как ще работите в близко бъдеще, след 5 или 10 години.
Парадоксалното е, че тази непредсказуемост означава, че трябва да сме готови за интелигентни решения, но въз основа на какво? Тъй като ние не можем да предскажем бъдещето и гледаме в огледалото за обратно виждане, можем да видим само какво се е случило в миналото.
Джон Блекуел има друг термин за това- имаджинеринг (от англ. ез. imagine и engineering). Това всъщност означава начина, по който повечето фирми оценяват бъдещите си нужди въз основа на въображението и на изчислението. Това е комбинация от инженеринг и въображението.
Интервюирали сме Джон много пъти и той е един от любимите ми изследователи относно бъдещите тенденции в работата. За негова чест, той не претендира, че знае накъде сме се запътили, но неговите най-нови изследвания ни показват къде сме в момента.
В последния си такъв труд "Срещнете се с бъдещето на бизнеса" той показва малко вяра в способността ни да прогнозираме как ще работим след 10 години. "Основният проблем, когато се опитваме да предскажем бъдещето (на работата или на каквото и да било по този въпрос) е, че без значение колко много се опитваме да си представим какво предстои, всички знаем какво е миналото, но се опитваме да се взимаме решения за неизвестно бъдеще благодарение на познанията ни от преди."
За да се разсее всякакво съмнение, просто се запитайте: "Какви работни места ще съществуват слде две години, три или пет години? " Преди пет години маркетинга в социалните мрежи например не съществуваше. Нямаше такива специалисти. Като се има предвид тово ясно е, че е невъзможно да се предскаже какви работни места ще съществуват след пет години.
Така че какво трябва да направим тогава? Е, поне можем да разграничим това, което смятаме, че се случва от това, което в момента наистина се случва.
Това, което знаем е, че служителите на бъдещето винаги ще имат необходимостта от повече технологии. Младите кадри имат по-добро образование и са по-запознати с новите технологии. Те не се интересуват от различията между половете и не държат толкова на протокола. Освен това искат да разполагат с времето си.
Да, невъзможно е да знаем точно как това ще промени начина, по който работим, но е ясно, че ще го промени. Бъдете готови!
Уейн Трумел за Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Westinghouse, Cameco и Brookfield обединяват усилия за изграждане на нови ядрени реактори в САЩ за 80 млрд. долара
Енергетика |Amazon ще инвестира $5 млрд. в центрове за изкуствен интелект в Южна Корея
Компании |Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu
Бизнес |Компаниите съкращават работни места на фона на слабото потребителско доверие и натиска за AI автоматизация
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
Политика |Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Политика |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |Кати Ууд вижда хуманоидните роботи като най-голямата възможност в AI сферата
Икономика |Времето: Слънчево с температури до 21 градуса
България |Силните финансови отчети в технологичния сектор успокояват опасенията от AI балон
Финанси |Формулата на Безос за генериране на страхотни идеи
Техники за успех |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |ADVERTORIAL
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.