Кой е идеалният шеф?
Проучване, поръчано от компанията Argos for Business, определи кои лидери се възприемат от британците като идеалните шефове. Основен критерий в проучването била щедростта.
Лидерът на Virgin Group Ричард Брансън повел в резултатите с няколко дължини. Оказва се, че не само неговите подчинени, но и останалите хора го вързприемат като идеала си за ръководител, с когото биха искали да работят.
Съперници му били други добре познати имена от бизнес света. На второ място с 11 процента одобрение останал магнатът и политически консултант Алан Шугър. Следва предприемачът Питър Джоунс, прочут с интересите си към мобилните устройства, медиите и недвижимата собственост, който се харесва на 7 на сто от хората. Брансън обаче побеждава тези колоси, защото е прочут с щедрата си природа и иновативния начин на мислене.
Много по-надолу в списъка е шотландският „властелин на забавленията“ Дънкан Баннатайн с три процента одобрение. Пред него се нареждат дори измислени герои като Дейвид Брент от сериала „Офисът“ (в ролята Рики Джервез) и страховитата Аманда Пристли от „Дяволът носи Прада“. Героинята на Мерил Стрийп е предпочитаната шефка на цели 3,6 процента от британците.
Изненадващи ли са резултатите от проучването? Едва ли. Директорът на Argos for Business Дани Кленахан коментира така:
„Ричард Брансън е познат най-вече с това, че дава на служителите си някои от най-страхотните поощрения, за да им каже: „Добре си свършихте работата!“. Наградите за постигнати резултати и поощренията за лоялност към марката също бързо се превърнаха във важен инструмент, който помага на компаниите да задържат служителите си и да им дадат нужната мотивация. Това е особено валидно в трудните периоди на икономическо възстановяване. Ясно можем да видим пряката връзка между това кои шефове са оценени от хората най-високо и начина, по който те възнаграждават своите хора.“
Проучването показва още, че ръководителите в сферата на продажбите (21,2%) и банките (8%) са най-щедри към служителите си. Най-неблагодарна е работата в сферите на туризма, маркетинга и комуникациите.
Източник: RealBusiness
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.