Новият мениджър се провали. Той ли е виновен?

Новият мениджър се провали. Той ли е виновен?

Наскоро висш мениджър напусна голяма корпорация, след като бе изкарал само една година на поста си. Независимо, че в официалното становище се казваше, че си тръгва „по лични причини”, истината бе, че не се вписа добре в компанията и отблъсна голяма част от колегите си.

Но по-обезпокояващ е фактът, че този мениджър има в биографията си и други подобни провали. Това е било скрито или проспано по време на инретвютата за работа.

За съжаление този случай показва една твърде неприятна тенденция. Около 40% от мениджърите в САЩ се провалят през първите 18 месеца работа. Цената на тези провали е огромна: прахосано време и пари за проучване и интервюта, пропуснати ползи за компанията от лошата работа на мениджъра, демотивирани служители.

Какво могат да направят изпълнителните директори, за да подобрят успеваемостта при подбор на висши мениджъри?

 

1. Да се включат лично в избора.

Не приемайте, на доверие мнението на специалистите по HR. Лично се вижте с основните кандидати за поста. Направете собствено проучване – позвънете на бившите им работодатели. Това е единствения начин да откриете предварително, че ще си имате проблеми.

 

2. Да направят нещо повече от интервю.

Почти винаги наемаме служители след серия от разговори лице в лице. Но често тези, които ги водят не са обучени в тънкостите на тази дейност. Събеседванията се превръщат в нещо като приятни срещи. И в крайна сметка хората по наемане препоръчват решения на базата на малко информацият. За да избегнете грешките на другите поставете кандидата в действие. Той може да се опита да реши спор между колеги или да модерира важна среща на екипа.

 

3. Вътрешните хора заслужават по-голямо доверие.

Важно е да подобрявате гените на компанията си с външно ДНК. Но вътрешните хора няма да ви поднесат изненада, когато минат на по-високо стъпало в йерархията. Те ви познават добре – с вашите изисквания и характерни особености. Вие много добре може да прецените какво те знаят и умеят. Затова няма да има неприятни изненади. Освен това ще работят с душа и сърце. Иначе, просто няма защо да са във вашата компания.

 

Рон Ашкенас , управляващ партньор в „Робърт Х. Шафър & Асошиейтс”, консултантска фирма в град Стамфорд, щата Кънектикът. Последната му книга е „Просто ефективен”.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ