Опитът на потребителите е незаменим
Какво ще стане, ако голяма част от това, което знаете или мислите, че знаете за иновационния процес не е вярно? Това е въпрос, който Ерик фон Хипел твърди, че много фирми и бизнесмени, трябва да обмислят.
Фон Хипел, който е професор по технологични иновации MIT Sloan Management School, както и професор по инженерни системи е прекарал много от професионалната си кариера в изследвания, които са го довели до радикални заключения. Според него традиционната представа за процеса на продуктова иновация е погрешен. В традиционния възглед, фирмите получават твърде много кредити за продуктови иновации, а в същото време потребителите получават твърде незадоволителни продукти за инвестициите, направени в тях.
Изненадващо Фон Хипел твърди, че идеите за нови или подобрени продукти на първо място трябва да идват от страна на потребители, които развиват импровизирани версии, за да служат на собствените си нужди. Производителите спокойно могат да открият тези иновации, да се опрат на тях и да ги използват.
Според него компаниите трябва да отидат при потребителите, да видят как те използват техните продукти и имат ли проблеми с тях. Понякога хората са много изобретателни и сами доразвиват, това което си купуват. Потърсете тези клиенти, те със сигурност са добре запознати с продуктите ви и може да имат ценни идеи.
Понякога това, което ви трябва идва от неочаквана посока. Потребителите развиват мрежи около себе си особено тези, които са лоялни към марката.
Те са тези, които най-добре познават това, което произвеждате, защото го използват често. Това им дава предимство дори и пред най-добрите ви инженери, защото те познават продукта само в процеса на разработване. По време на този процес не винаги всичко може да се изчисли напълно. Обикновено грешките се откриват късно, а подобренията е трудно да се направят, докато продуктът е в процес на производство.
Проучете кои са хората, които могат да ви помогнат. Това може да са дори ресорни репортери, които следят вашия сектор и познават стоките и услугите в него добре.
Опитът на потребителите е незаменим. Всичко, което правят компаниите, го правят заради клиентите си. Ако скъсите разстоянието и слезете при хората ще откриете неподозирани възможности за рационализиране и усъвършенстване на продуктите си.
Направeте това скъсяване на дистанцията гласно. Обявете дори на сайта си, че сте готови да изслушате всеки, който има идеи за вашата фирма. Не очаквайте тези хора да дойдат сами при вас. Вие трябва да направите първата крачка.
MIT Sloan Management Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.