Отзад напред - нова мода в бизнеса

Отзад напред - нова мода в бизнеса

Отзад напред - нова мода в бизнеса

В Nau, новосъздадена верига магазини за дрехи, правят всичко наопаки. Създават уебсайта си още преди да са отворили и един магазин, насърчават хората да купуват по-малко и се маркетират, без да говорят за себе си. Въпреки че още е рано да се каже дали този експеримент в търговията на дребно ще бъде успешен, изпълнителният директор на Nau Крис ван Дайк обяснява повече за този бизнес експеримент.

- Господин Ван Дайк, Nau прилага доста различни от обичайните практики в търговията. Например вашите магазини за дрехи са наполовина от традиционните. Защо действате така?

- Повечето търговци най-напред създават магазините и след това се опитват да преминат към търговия чрез интернет. Това е нормално, ако гледате на онлайн търговията като на допълнителен маркетингов инструмент. Ние изграждаме бизнеса си отзад напред, за да се насочим към съвременните потребители, които с удоволствие пазаруват в интернет. Първо създадохме електронния магазин. И тъй като потребителите не могат да преценят качеството на дрехите по интернет, създадохме и реалните магазини. Клиентите идват, докосват материите, пробват, виждат цветовете. По същество обаче това също е онлайн търговия. Купувачът отива до компютъра и подава заявка, все едно си седи вкъщи. В магазина той получава отстъпка и безплатна доставка на покупките. 

- Вашата компания поема риск, като залага на недоказан модел. Може ли друг търговец да научи нещо от Nau?

- Всяка компания може да спечели от автентичността. Това е значително предимство при изграждане на бранда. Автентичността означава, че ако клиентът реши да погледне по-надълбоко, например в годишните отчети или публикации за компанията, всичко ще бъде в подкрепа на декларираната фирмена политика. Няма скрити противоречия. Например, за нас устойчивост означава намаляване на потреблението. Затова нашите дрехи са предназначени за всички сезони и множество цели. Считаме, че компенсираме намаленото потребление, като привличаме нови лоялни клиенти.

- По какъв начин вашите маркетингови дейности засилват усещането на потребителите за автентичност?

- Месеци преди да продадем и една тениска, се представихме в блоговете. Времето на хвърляне на реклами към потребителите за изграждане на брандове е отдавна отминало. Това важи, независимо какво продавате. Във всеки бизнес има елементи на проектиране и инженеринг, които увличат потребителите и те искат да изразят себе си в диалог с компанията.

Андрю Конъл, Harvard Business Review.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ