Отзад напред - нова мода в бизнеса

Отзад напред - нова мода в бизнеса

В Nau, новосъздадена верига магазини за дрехи, правят всичко наопаки. Създават уебсайта си още преди да са отворили и един магазин, насърчават хората да купуват по-малко и се маркетират, без да говорят за себе си. Въпреки че още е рано да се каже дали този експеримент в търговията на дребно ще бъде успешен, изпълнителният директор на Nau Крис ван Дайк обяснява повече за този бизнес експеримент.

- Господин Ван Дайк, Nau прилага доста различни от обичайните практики в търговията. Например вашите магазини за дрехи са наполовина от традиционните. Защо действате така?

- Повечето търговци най-напред създават магазините и след това се опитват да преминат към търговия чрез интернет. Това е нормално, ако гледате на онлайн търговията като на допълнителен маркетингов инструмент. Ние изграждаме бизнеса си отзад напред, за да се насочим към съвременните потребители, които с удоволствие пазаруват в интернет. Първо създадохме електронния магазин. И тъй като потребителите не могат да преценят качеството на дрехите по интернет, създадохме и реалните магазини. Клиентите идват, докосват материите, пробват, виждат цветовете. По същество обаче това също е онлайн търговия. Купувачът отива до компютъра и подава заявка, все едно си седи вкъщи. В магазина той получава отстъпка и безплатна доставка на покупките. 

- Вашата компания поема риск, като залага на недоказан модел. Може ли друг търговец да научи нещо от Nau?

- Всяка компания може да спечели от автентичността. Това е значително предимство при изграждане на бранда. Автентичността означава, че ако клиентът реши да погледне по-надълбоко, например в годишните отчети или публикации за компанията, всичко ще бъде в подкрепа на декларираната фирмена политика. Няма скрити противоречия. Например, за нас устойчивост означава намаляване на потреблението. Затова нашите дрехи са предназначени за всички сезони и множество цели. Считаме, че компенсираме намаленото потребление, като привличаме нови лоялни клиенти.

- По какъв начин вашите маркетингови дейности засилват усещането на потребителите за автентичност?

- Месеци преди да продадем и една тениска, се представихме в блоговете. Времето на хвърляне на реклами към потребителите за изграждане на брандове е отдавна отминало. Това важи, независимо какво продавате. Във всеки бизнес има елементи на проектиране и инженеринг, които увличат потребителите и те искат да изразят себе си в диалог с компанията.

Андрю Конъл, Harvard Business Review.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
Гърция премахва таксите за теглене от банкомат
По план за 43 млн. евро: Изкуствен интелект ще помага на държавната администрация в Испания
Великобритания започва мащабна акция срещу организаторите на нелегална миграция в страната
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник