По-добра реч в три стъпки

За повече от две десетилетия, откакто тренирам директори да говорят публично, рядко съм попадал на хора, който имат време и желание да овладеят изкуството на речта. Повечето от тях са доволни от средното ниво, което постигат. Това се дължи най-вече на факта, че летвата е много ниско поставена, казва Ник Морган, президент на консултантска компания Public Words пред Harvard Business Review.
Той предлага три бързи и лесни за изпълнение стъпки, чрез които лидерите да подобрят следващата си реч:
Стойте най-много на 12 крачки от публиката
Подсъзнанието ни очертава четири зони на пространството между нас и другите хора. Обикновено то поставя тези мисловни бариери, за да се чувстваме физически защитени. Социалната дистанция, която определя подсъзнанието ни, е от 12 до 4 стъпки. Когато изнасяте реч, старайте се да спазвате тази дистанция. Публиката обикновено не се интересува от някой, който е по-далеч от 12 крачки. Ако изнасяте речта си от подиум, със сигурност вече сте поставили допълнителна бариера между себе си и публиката. Може внимателно да скъсите разстоянието, като слезете от него и се приближите към хората. За да подобрите възприятието на публиката, може да се разхождате сред нея. Това обаче означава, че трябва да умеете да говорите достатъчно добре, докато вървите.
Слушайте публиката
Да, правилно. Не само те трябва да слушат вас, за добрата реч е необходимо и вие да ги слушате. Най-ефективният начин е да правите почивки на всеки десет минути и да питате дали има въпроси. Тук е важната част - трябва да изчакате повече от секунда или две за въпросите. Обикновено харата се нуждаят от малко време да се престрашат да говорят пред публика. Когато слушате въпросите, покажете го с цялото с тяло – наклонете се напред, кимайте с глава, дайте да се разбере, че се интересувате. Избягвайте да записвате зададените въпроси и да отговаряте на тях в края на речта. След толкова време хората вече може да са забравили какво точно са ви попитали.
Преди срещата се фокусирайте върху емоционалното си състояние за 3 минути
Много мениджъри погрешно смятат, че да си лидер означава да не си емоционален. Помислете за успешни и харизматимни лидери като Стив Джобс или любимия си политик например. Харизмата идва от силните емоции - ентусиазъм или пък яд, да речем. Така че преди да изнесете речта си, останете насаме за няколко минути с емоциите си. Определете ги и после помислете как сте се чувствали и друг път, когато сте ги изпитвали. Ако практикувате това, ще се появите на сцената с концентрирана енергия и харизма и ще привлечете публиката.
Спазването на тези три съвета за лидерстовото и ефективната комуникация гарантира възходящ път на речите ви.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.